خبرگزاری کار ایران

نگاهی به عملکرد خانه مطبوعات کردستان؛

خانه‌ای که هیچ‌گاه مدافع خبرنگاران نبود

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۰۹۹

بازرس خانه مطبوعات کردستان با اشاره به گذشت بیش از دو سال از برگزاری انتخابات هیئت مدیره پنجم خانه مطبوعات استان و عدم ثبت این انتخاب در سازمان ثبت و اسناد، فعالیت این خانه را غیر قانونی دانست.

ایلنا: خانه‌ای که با امید برپا شد، هیچ‌گاه مایه امید خبرنگاران نبود و سکان‌داران حقوق اهالی رسانه کردستان از ابتدای امر با نگاهی تبعیض آمیز به اعضاء این تشکل نگاه می‌کردند.
به گزارش خبرنگار ایلنا در سنندج، پس از برگزاری انتخابات هیئت مدیره خانه مطبوعات استان کردستان، متأسفانه این تشکل هنوز نتوانسته است تغییرات جدید در هیئت مدیره را به ثبت برساند و به نام، به دنبال منافع و حقوق واقعی خبرنگاران استان هستند؛ اما در واقعیت امر، اقدام خاصی صورت نگرفته است.
بر اساس برخی از شنیده‌ها، رئیس خانه مطبوعات کردستان در نشست سراسری رئیس‌های خانه مطبوعات کل کشور نیز شرکت نکرد.
خانه مطبوعات استان کردستان از ابتدا بر اساس عدم تعهد به اساس‌نامه پایه گذاری شده؛ چه آن‌هایی که لیسانس ندارند و مسئول شده‌اند و چه آن‌هایی که در هیچ رسانه‌ای محلی فعالیت نمی‌کنند و عضو هیئت مدیره خانه هستند. نکته جالب آنجاست که یکی دیگر از اعضاء این هیئت، مدیرمسئول نشریه‌ای است که بیش از سه سال منتشر نمی‌شود.
بازرس خانه مطبوعات کردستان در این خصوص به ایلنا گفت: علیرغم تاکید بازرسان و انتقادهای چندین باره اعضا و مصوبات مختلف و پس از گذشت دو سال از انتخابات هیئت مدیره پنجم خانه مطبوعات کردستان تاکنون این انتخاب‌ها به ثبت نرسیده و هم اکنون تمام فعالیت‌های مالی و اجرایی به طور عملی توسط مدیر و مسئول خزانه داری سابق خانه مطبوعات در دور چهارم انجام می‌شود.
خبات ساعدی با اشاره به عدم ثبت بیش از دو سال این انتخاب در سازمان ثبت و اسناد، گفت: متأسفانه فعالیت خانه مطبوعات کردستان غیرقانونی است.
وی ادامه داد: خانه مطبوعات کردستان هم اکنون بیش از ۱۰۸ عضو دارد که اکثریت اعضا را سرپرستان نمایندگی‌های روزنامه‌های کثیرالانتشار و افراد معرفی شده توسط آن‌ها تشکیل می‌دهند که نه تنها نقشی در حوزه اطلاع رسانی در استان ندارند، بلکه برخی اعمال آن‌ها مخرب و مانعی بر سر راه اطلاع رسانی در استان هستند.
ساعدی افزود: یکی از مسائلی که موجب شده است که این افراد در حوزه مطبوعات کردستان رشد پیدا کنند و غالب شوند ناعادلانه بودن توزیع آگهی در میان نشریات استان است و اعضای هیئت مدیره خانه به جای رفع این مشکلات با تصمیماتی عجیب به مشکلی برای خبرنگاران تبدیل شده‌اند.
سرپرست خبرگزاری مهر در استان کردستان نیز در مراسم روز خبرنگار گفته بود: با توجه به اساس‌نامه خانه مطبوعات هیچ کدام از اعضای هیئت مدیره خانه، در حال حاضر رسمیت ندارند و قانونا نمی‌توانند برای خبرنگاران تصمیمی بگیرند. اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات کردستان به جز ضرر رساندن به خبرنگاران، منفعتی برای این صنف ندارد.
براساس این گزارش؛ در بخش حمایت از خبرنگاران خانم نیز خانه مطبوعات استان بدون داشتن آگاهی از مشکلات بانوان خبرنگار و فراهم نمودن بستری برای حضور یکی از ۵۲ نفر خانم عضو خانه مطبوعات در هیئت مدیره، مدافع حقوق این قشر نبوده است.
یکی از بانوان خانه مطبوعات بر این باور است که تفاوت جنسیتی، یکی از اصولی‌ترین اساس ناگفته تاسیس خانه مطبوعات است و بیان می دارد که آیا خانه مطبوعات آقایان استان کردستان قانونی است؟

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز