خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار و فرماندار کاشان مطرح کرد:

ارتقاء اگاهی مردم در فرآیند غنی‌سازی مهمترین دستاورد رزمایش روح الله

asdasd
کد خبر : ۴۱۳۰۹۲

معاون استاندار و فرماندار شهرستان کاشان گفت: ارتقاء اگاهی‌مردم به صورت واقعی در فرآیند غنی‌سازی و تعیین امکانات لازم مهمترین دستاورد مانور رزمایش حضرت روح الله در منطقه عمومی کاشان است.

به گزارش ایلنا در کاشان، «حمید رضا مومنیان» در نشست خبری با ارائه گزارشی از فعالیت‌های سه سال گذشته دولت تدبیر و امید، از برگزاری رزمایش حضرت روح الله با نگاه مباحث پرتویی و شیمیایی توسط سازمان پدافند غیر عامل کشور در روز یکشنبه چهارم مهرماه سال‌جاری در منطقه عمومی کاشان خبرداد و یادآورشد : با توجه به اینکه پس از اجرایی شدن برجام سایت شهید احمدی روشن تنها سایت  فعال کشور در نزدیکی کاشان است، سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزاری رزمایش روح الله را با نگاه  مباحث پرتویی و شیمیایی در دستور کار قرارداد تا این رزمایش در منطقه عمومی کاشان برگزار شود.

وی با بیان اینکه این رزمایش به شعاع 14 کیلومتر روز یکشنبه چهارم مهرماه در منطقه عمومی کاشان (سایت شهید احمدی روشن ) برگزارخواهد شد. گفت : دراین رزمایش بالغ بر 1500 نفر نیروی اجرایی و پشتیبان شرکت خواهند کرد .

مومنیان با اشاره به اجرای طرح نفوس و مسکن، برنامه‌های هفته دفاع‌مقدس، مراسم بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در شهرستان کاشان ، کلنگ احداث پل راوند در مسیر مشهداردهال، پل غیرهمسطح  کنارگذر کاشان و اجرای چندین طرح عمرانی در شهرستان کاشان را از مهمترین اقدامات دولت تدبیر و امید در این شهرستان نام برد.

فرماندار کاشان طرح جامع نظام تحول سلامت در بهبود شرایط بیمارستان‌ها و کاهش هزینه درمان بیماران را ازمهمترین فعالیت‌های دولت تدبیر وامید در شهرستان کاشان عنوان کرد و یادآور شد: در اجرای این طرح در تامین تجهیز زیرساخت‌های بیمارستان‌های دولتی (هتلینگ) استفاده خوبی در شهرستان کاشان بردیم.  معدل هزینه درمان خانواده های شهری 10 و روستایی بین  6 تا 7 درصد رسید .

وی اجرای جدی بسته‌های حمایتی دولت برای صنایع و خانوارهای روستایی و شهرستانی در جهت ایجاد اشتغال پایدار را از دیگر موفقیت‌های دولت تدبیر و امید در کاشان عنوان کرد و گفت : طی سه سال گذشته سعی کردیم تنش‌های کارگری در واحدهای صنعتی را از مسیرهای واقعی بدون زور و فشارهای امنیتی کنترل  و کمک کنیم .

وی از رصد کردن کوچکترین گزارش مسائل کارگری وصنعتی شهرستان در پایان سال گذشته خبرداد و اظهار کرد: طی سه سال گذشته تمام تلاش خود را با ایجاد کار گروه‌های محتلف در رفع مشکلات بیمه ای ، بانکی ، مالیات و تامین اعتبارات صنعتگران بکار بردیم .

کاشان از فضای آرامتری در پیگیری مطالبات فرهنگی و هنری در سطح کشور برخوردار است

دکتر مومنیان ، نبود کوچکترین تنش اجتماعی در شرایط سخت اقتصادی حاکم بر کشور به دلیل تحریم‌های ظالمانه و حاکم بودن فضای آرام فرهنگی را از موفقیت های دولت تدبیر وامید در شهرستان کاشان عنوان کرد و یادآور شد : به اذعان تمام فعالان هنری، فرهنگی و اجتماعی، شهرستان کاشان طی سه سال گذشته از فضای منعطف تر و آرام تری برای پیگیری مطالبات فرهنگی و هنری در سطح کشور برخوردار بوده است .

وی تشویق جمعیت‌های هنری ، فرهنگی، ادبی و بازشدن فضای فرهنگی به صورت حرفه ای در قالب قانون و مقررات و در چارچوب خطوط قرمز نظام را از دیگر موفقیت‌های دولت تدبیر وامید درکاشان عنوان وتصریح کرد : سعی کردیم در هرجا فرصت وتجمعی از هنرمندان ، نمایش خوانی ، شعر و برنامه فرهنگی و ورزشی ایجاد می‌شود به فراخور توانمندی های‌شان اظهارنظر کنند.

مدیریت دانشگاه علوم پزشکی کاشان همچنان زیر نظرتهران است

مومنیان از استقلال مدیریت دانشگاه علوم پزشکی کاشان خبرداد و گفت : دو سال قبل شورای فرهنگ عمومی‌کشور برای ایجاد ده قطب پزشکی درکشور در محورهای آموزشی، تحقیقاتی، پژوهش و مدیریت  تصمیم گرفت که یکی از این قطب‌ها در مرکز شامل استان‌های اصفهان ، یزد و چهار محال وبختیاری است.

وی با بیان اینکه مدیریت این دانشگاه‌ها در قالب این قطب‌ها انجام خواهد شد، گفت: با توجه به اینکه از سی سال گذشته تاکنون احکام مدیریت دانشگاه علوم پزشکی کاشان به صورت مستقل از تهران  صادر می شود باید همچنان مستقل باشد .

وی تصریح کرد : براساس مذاکره با دکتر ایازی معاون وزارت بهداشت فعلا هماهنگی قطب‌ها در فعالیت آموزش و تحقیات است و هیچگونه تصمیمی برای مدیریت دانشگاه‌ها خصوصا دانشگاه علوم پزشکی کاشان کاشان  گرفته نشده است.

به گفته وی براساس نظر مردم و نگاه متخصصین، جراحان و پزشکان منطقه پسندیده نیست  دانشگاهی که در بعضی از رشته ها از بسیاری استان‌های کشور پیشی گرفته و هیات علمی آن توانمندی بالایی دارد، مدیریت آن از طریق استان صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز