خبرگزاری کار ایران

همزمان با شب میلاد کریمه اهل بیت صورت گرفت؛

اهتزاز پرچم حرم حضرت معصومه در کاشان

جشنواره «ریحانه» ویژه برنامه روز دختر با حضور بی‌نظیر دختران و بانوان کاشانی همراه با اهتزاز پرچم حضرت معصومه در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگارایلنا در کاشان، این مراسم که در شب میلاد حضرت معصومه(س) به همت امور بانوان و خانواده شهرداری کاشان و با استقبال کم نظیر بانوان و دختران دارالمومنین کاشان در مجموعه فرهنگی ورزشی شهربانو برگزار شد ویژه برنامه‌های مختلفی به مناسبت گرامیداشت روز دختر و میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) اجرا شد که یکی از مهم‌ترین این بخش‌ها، اهتزاز پرچم حرم کریمه اهل بیت بود.

در این آیین معنوی خادمان حضرت معصومه(س) با به حرکت درآوردن این پرچم مقدس در میان جمعیت انبوه، حال و هوای خاصی را به مراسم بخشیدند و شبنم‌های اشک و دعا را با سیمای دختران و بانوان حاضر در مراسم نشاندند.

همچنین توزیع تبرکی حرم حضرت معصومه(س) به همراه  نوای مولودی خوانی از دیگر برنامه های این مراسم به شمار می‌رفت که فضای سرشار از معنویت این جشنواره را به خوبی تکمیل کرد.

در این مراسم همچنین از تعدادی از دختران برجسته شهرستان کاشان که در عرصه‌های علمی، فرهنگی، هنری, ورزشی و اجتماعی در سطح شهرستان دارای توفیق ممتازی بوده‌اند با اهدای لوح تقدیر و  هدایای ارزنده تجلیل به عمل آمد..

در این جشنواره ضمن قدردانی از دختران کاشانی، تقدیر از مادران دارای چندین ریحانه عفیف نیز یکی از برنامه‌ها بود که بر این اساس از دو مادر کاشانی دارای 7 دختر با اهدای جوایزی آیین سپاس صورت گرفت.

اجرای نمایش طنز با محوریت موضوع  لزوم همراهی خانواده ها در ترویج ازدواج آسان یکی از بخش‌های سرگرم کننده این جشنواره بود که با اقبال حاضران نیز همراه شد.

نورافشانی به مناسبت میلاد فرخنده کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر  یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این مراسم بود که به آسمان مجموعه فرهنگی ورزشی شهربانو شکوهی خاص بخشید.

در حاشیه این جشنواره نمایشگاهی از توانمندی هنری بانوان هنرمند شهرستان با هدف تشویق و ترغیب زنان عفیف و دختران نجیب کاشانی به عرضه مهارت‌های خویش به خصوص در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و هنری برپا شد.

لازم به ذکر است این جشنواره علاوه بر بخش‌های مربوط به شب میلاد، دارای بخش‌های کارگاهی و آموزشی نیز بود که از آن جمله می‌توان به برگزاری کارگاه آموزشی مشاوره ویژه دختران با موضوع ملاک‌های صحیح انتخاب همسر در کانون الزهرا(س) اشاره کرد.

جشنواره ریحانه ویژه "سالروز میلاد حضرت معصومه(س)" و "روز دختر" در کاشان به همت امور بانوان و خانواده شهرداری کاشان در مجموعه فرهنگی ورزشی شهربانو برگزار  شد.

کد خبر : ۳۹۷۳۱۰