خبرگزاری کار ایران

معاونت خدمات شهری شهرداری کاشان تاکید کرد:

مسائل بهداشتی و شرعی در کشتارگاه کاشان رعایت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۹۲۷۹۲

معاونت خدمات شهری شهرداری کاشان گفت: مسائل بهداشتی و شرعی در کشتارگاه کاشان به دقت انجام می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، محمدحسین واحدیان اظهار کرد: پیشرفت و سلامت جامعه در گرو تامین مواد غذایی افراد جامعه است و در این بین پروتئین مصرفی اهمیت ویژه ای دارد.

وی با بیان اینکه گوشت قرمز یکی از مهمترین و با ارزش‌ترین منابع تامین پروتئین است، تصریح کرد: تهیه و توزیع گوشت قرمز به دلیل فسادپذیری سریع باید در محیطی کاملا بهداشتی انجام شود و اگر در این امر مهم بی‌توجهی و مسامحه ای صورت گیرد, سلامت مصرف کننده و به تعبیر بهتر سلامت جامعه به خطر می افتد.

معاونت خدمات شهری شهرداری کاشان ادامه داد: کشتار گاه به مجموعه تاسیساتی اطلاق می شود که در آنجا دام‌های کشتاری با مقررات شرعی، فنی و بهداشتی ذبح و به صورت لاشه(گوشت) خنک و تازه شده تهیه و آماده می شوند.

واحدیان با تاکید بر اینکه کنترل و تصدی دولت بر کشتارگاه ها امری ضروری است، افزود: شهرداری کاشان با مدیریت و نظارت دقیق بر فعالیت های صورت گرفته در کشتارگاه صنعتی سعی دارد گوشت سالم و با کیفیت مطلوب به دست مصرف کنندگان  برساند.

وی گفت: کنترل مسائل بهداشتی در تامین گوشت سالم مستلزم برنامه ریزی صحیح و استفاده از روش‌هایی جدید و علمی با تکنولوژی مناسب است به همین جهت در چرخه تامین و عرضه گوشت قرمز بهداشتی و همچنین امکان کنترل و تنظیم بازار عرضه و تقاضا کشتارگاه بهداشتی نقش ارزنده و درخور توجهی دارد.

معاونت خدمات شهری شهرداری کاشان با بیان اینکه کشتارگاه مکانیزه کاشان بیش از 20 سال سابقه فعالیت دارد، خاطر نشان کرد: شهرداری کاشان با در نظر گرفتن سلامت شهروندان نظارت دقیقی بر مدیریت کشتارگاه صنعتی دام دارد و در راستای سلامت و بهداشت جامعه، سال گذشته اقدام به تاسیس و راه اندازی سالن پیش سرد در کشتارگاه کرده است.

واحدیان ادامه داد: در گذشته کشتار دام های سنگین به روش سنتی انجام می شد و مشکلات بهداشتی در پی داشت و شهرداری برای رفع این مشکلات اقدام به ساخت دستگاه ذبح آسان و شرعی دام سنگین کرد.

وی با اشاره به فرآیند انتقال گوشت از کشتارگاه به دست مصرف کننده بیان کرد: به طور متوسط روزانه کشتار 400 تا 500 راس دام سبک در کشتارگاه کاشان صورت می‌گیرد و  لاشه ها با استفاده از ماشین های مخصوص حمل گوشت به دست مصرف کنندگان می رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز