خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه ریزی، اداری و مالی فرمانداری کاشان.

پوشاک مدارس شهرستان کاشان ساماندهی می‌شود

معاون برنامه ریزی، اداری و مالی فرمانداری کاشان گفت: پوشاک مدارس شهرستان کاشان برای سال تحصیلی ۹۶ – ۱۳۹۵ با هدف ارتقاء کیفیت، کاهش قیمت، عدالت در توزیع و رقابت سالم بین واحدهای صنفی اتحادیه پوشاک شهرستان ساماندهی می‌شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری ایلنا در کاشان مسعود خاندایی در جلسه‌ای که با حضور نمایندگان آموزش و پرورش کاشان، اتاق اصناف و رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان در فرمانداری کاشان برگزار شد با بیان این مطلب افزود: این اقدام در راستای توجه به تولیدات داخلی و تحقق شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل است.

وی با بیان فلسفه استفاده از لباس فرم برای دانش آموزان مدارس یادآور شد: استفاده از لباس فرم باعث هماهنگی بین دانش آموزان مدارس شده و از ترویج استفاده از لباس‌ها با مارک‌ها و تصاویر متفاوت و گاهاً خارجی پیشگیری می‌نماید. خاندایی افزود: از سوی دیگر لباس فرم بیانگر مکان و مراحل تحصیلی دانش آموزاست. این امر سبب می‌شود دانش آموزان با توجه به شرایط سنی و تحصیلیشان طبقه بندی شوند و باعث تفکیک دانش آموزان با توجه به ظاهر آن‌ها خواهد شد و نیز صرفه جوی در وقت و هزینه را به همراه خواهد داشت.

معاون برنامه ریزی، اداری و مالی فرمانداری کاشان تأکید کرد: در طرح ساماندهی پوشاک مدارس تلاش شده است تا همهٔ کارگاههای تولیدی شهرستان بتوانند در این طرح مشارکت داشته و فضای رقابتی برای افزایش کیفیت و کاهش قیمت و بروز و ظهور خلاقیت‌ها در طرح و رنگ لباس فرم دانش آموزان مدارس فراهم گردد.

خاندایی افزود: کلیه متصدیان کارگاههای تولیدی شهرستان می‌توانند حداکثر تا تاریخ دهم تیرماه آمادگی خود را برای انعقاد قرارداد به مدیران مدارس و انجمن اولیای و مربیان مدارس اعلام نموده تا قرارداد همکاری پس از بررسی‌های قانونی و کار‌شناسی و زیر نظر اتاق اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان کاشان منعقد گردد.

وی افزود: اشکالاتی نظیر یکنواختی، کیفیت پایین و رنگ نامناسب در استفاده از لباس فرم برای دانش آموزان مطرح گردیده است که این اشکالات با همفکری و همکاری مدیران مدارس، اولیا و مربیان و متصدیان کارگاههای تولیدی لباس، قابل رفع است. استفاده از رنگ‌های مناسب، جنس با کیفیت و داخلی و همچنین دوخت دو لباس فرم متنوع برای دانش آموزان می‌تواند در راستای ارتقاء این طرح مورد توجه قرار گیرد.

خاندایی یادآور شد: مدیران مداس بر اساس این طرح و به منظور ایجاد رقابت سالم بین واحدهای صنفی، واحد صنفی مورد نظر خود را پس از مذاکره و با لحاظ قیمت مورد تایید اتحادیه صنف پوشاک و به همراه نمونه کار مورد توافق به اتحادیه معرفی و اتحادیه مجوز لازم و قرارداد همکاری را برای واحد صنفی بر اساس توانایی و ظرفیت واحد صنفی و رعایت عدالت در توزیع صادر خواهد نمود.

وی تأکید کرد: مسئولیت ضمانت حسن انجام کار واحدهای صنفی به عهده اتحادیه صنف پوشاک می‌باشد و کمیته بازرسی و نظارت با حضور نمایندگان آموزش و پرورش، اتحادیه صنف پوشاک و بازرسی اصناف و اداره صنعت معدن و تجارت تشکیل و مراحل اجرای طرح را ارزیابی و نظارت خواهند نمود که گزارش‌های کار‌شناسی این کمیته مبنای تصمیم گیری‌های بعدی در سال‌های آتی خواهد بود.

خاندایی اظهار امیدواری کرد با اجرای طرح ساماندهی پوشاک مدارس شهرستان کاشان ضمن ارتقاء کیفیت و کاهش قیمت فرصتی فراهم گردد تا خلاقیت تولیدکنندگان کاشانی در جهت استفاده از طرح‌ها و رنگ‌ها نو و بدیع برای دانش آموزان کاشانی به کار گرفته شود.

کد خبر : ۳۸۵۵۰۶