خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام حاج محمد مهدی ماندگاری:

مومن واقعی کسی است که تمام اعمالش برای خدا و کسب رضایت او باشد

حجت‌الاسلام و المسلمین حاج محمد مهدی ماندگاری با اشاره به معنای قدر گفت: قدر یعنی به خدا اضافه شدن و جایگاه و منزلت انسان فقط با اتصال به خدا نمایان می‌شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری ایلنا در آران و بیدگل حجت‌الاسلام و المسلمین حاج محمد مهدی ماندگاری در دومین شب از لیالی قدر در جمع شب زنده داران حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی (ع) افزود: صاحب اصلی شب‌های قدر، قرآن ناطق یعنی وجود دوازدهمین پیشوای شیعیان، حضرت مهدی موعود (عج) می‌باشد.

وی با اشاره به حدیث امام صادق (ع) که می‌فرمایند:قلب ماه رمضان لیله القدر است و قلب لیله القدر قرآن است؛ خاطر نشان ساخت :خوشا به حال کسانی که قرآن را می‌فه‌مند و در راه تحقق آرمان‌های قرآن قدم بر می‌دارند.

حاج محمد مهدی ماندگاری با بیان معنا و مفهوم قدر تاکید کرد:هر اندازه ارتباط انسان با خدا بیشتر باشد قدر و ارزش او هم بیشتر خواهد بود و این معنی شب قدر است.

وی افزود:آنچه که مولای متقیان علی بن ابیطالب (ع) را قدر و منزلت بخشید؛ اتصال و ارتباط ایشان با خداوند بود.

وی تاکید کرد:وقتی اتصال انسان با خدا باشد؛ دیگر نه سن و سال مهم است و نه پست و مقام

ماندگاری افزود:شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی نمونهٔ انسان‌هایی بودند که معنی قدر را فهمیدند و با معاملهٔ با خداوند متعال قدر و ارزش پیدا کردند.

وی تصریح کرد:اگر بخواهیم از ارزش و اعتبار خویش آگاه شویم باید ببینیم اخلاص و ارتباط ما با خالق جهان چگونه است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اشیا هم با ارتباط با خدا ارزش پیدا می‌کنند؛ زمین کربلا، کعبه، مسجد الحرام و حتی زمین این امام‌زاده، ارزشش را از ارتباط با خدا به دست آورده است.

ماندگاری مهم‌ترین راه ارتباط با خداوند را ترک محرمات و انجام واجبات دانست و اظهار امیدواری کرد که خداوند منان به همه، توفیق وصل به خودش را عنایت فرماید.

گفتنی است در مراسم احیای شب ۲۱ ماه مبارک رمضان، مناجات خوان زائران ایرانی در مدینهٔ منوره «حاج محمد رضا غلامرضا‌زاده» با خواندن دعای جوشن کبیر در صحن و سرای این آستان، دل‌های عزاداران را به آستان مقدس مولای غریبان، یاور یتیمان و پناه بی‌پناهان علی بن ابیطالب (ع) گره زد و و «حجت الاسلام و المسلمین حاج محمد مهدی ماندگاری» با برگزاری آیین بر سر گزاردن قرآن، این کتاب آسمانی راگ واسطهٔ شفاعت میان بندگان روزه دار با پروردگار جهانیان قرار داد.

شایان ذکر است این مراسم معنوی از شبکهٔ استانی اصفهان به صورت زنده پخش شد.

همچنین بیش از ۷ شبکهٔ ملی و بین الملی، بخش‌هایی از این مراسم را به صورت قاب در قاب و همراه با سایر آیین‌های بزرگ شب قدر در کشور، پوشش خبری دادند.

یادآور می‌شود؛ آستان مقدس حضرت محمدهلال بن علی (ع) در شهرستان آران و بیدگل، شمالیترین نقطهٔ استان اصفهان، یک صد کیلومتری قم و ۶ کیلومتری کاشان واقع شده و به دلیل رؤیای صادقهٔ آیت الله حبیب الله شریف کاشانی از امیر مؤمنان (ع)، در خصوص تاکید بر زیارت این امام‌زاده عظیم الشأن در روز ۲۱ رمضان، این روز به روز زیارتی حضرت محمدهلال بن علی (ع) شهرت یافته است.

کد خبر : ۳۸۴۸۸۸