خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره تعاون ، کارورفاه اجتماعی کاشان درنشست سه جانبه

آموزش در ارتقاء و بهبود فضاهای کسب و کار مهم است

رئیس اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی شهرستان کاشان، آموزش را در ارتقاء و بهبود فضاهای کسب و کار مهم دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان، « حسن رمضانی »  در دومین روز از هفته کارگر دراولین نشست سه جانبه نماینده کارگران، کارفرمایان  و دولت در سالن اجتماعات اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان، گفت: در سال 94 با 17 هزار نفر ساعت آموزش در زمینه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی، حوادث ناشی از کار، حفاظت و ایمنی، مالی، تعاونی تمام تلاش خود را جهت بهبود فضای کسب وکار، تحقق اصل سه جانبه گرایی، در واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان کاشان به کار گرفته‌ایم.

 رمضانی اظهار کرد: کاشان بزرگ با قدمت 7500 ساله در شرایط فعلی با 1500 واحد صنعتی بزرگ و کوچک  و اشتغال بیش از 65 هزار نفر کارگر در این واحدها در رشته‌های مختلف  تولیدی، توزیعی،  کشاورزی و صنعتی نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور دارد.

 جانبه

وی هدف از برگزاری اولین نشست سه جانبه نماینده کارگران، کارفرمایان  و دولت در هفته کارگر شهرستان کاشان را انعکاس نقطه نظرات و بیان مشکلات در راستای اتحاد و همدلی به منظور رفع مشکلات جامعه کارگری و کارفرمایی  این شهرستان عنوان کرد وگفت: امیدواریم با تداوم برگزاری این نشست‌ها بتوانیم نسبت به رفع مشکلات حقوق و مزایا و دیگر مشکلات کارگران و کارفرمایان به راهکارهای اساسی دست پیدا کنیم.

رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی کاشان افزود:  تحقق اصل سه جانبه‌گرایی در رفع مشکلات  کارگری، کارفرمایی و رونق اقتصادی  واحدهای تولیدی و صنعتی  موثر است.

رمضانی از کاهش مدت زمان رسیدگی شکایات  کارگران کاشان از 66 روز به  39 روز وکاهش 71 هزار نفرساعت نسبت به مدت مشابه سال  قبل را از دیگر اقدامات این اداره برشمرد وتصریح کرد : سال گذشته ضمن رسیدگی به 1500 مورد شکایت  کارگری با افزایش 120 درصدی آراء سازشی  و توافقی در مراجع  حل اختلاف مواجه بوده‌ایم.

رمضانی افزود: بالا بودن آراء سازشی و توافقی در مراجع حل اختلاف اداره کار کاشان نشان از بالا بودن فرهنگ  جامعه کارگری و کارفرمایی این شهرستان است.

اولین نشست سه جانبه نماینده کارگران، کارفرمایان و دولت با حضور دبیر کمیسیون کارگری فرمانداری کاشان، دبیر اجرایی خانه کارگرکاشان، مسئول کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ، تشکلات کارگری، نمایندگان کارگران واحدهای صنعتی وتولیدی، اعضای مراجع حل اختلاف، نمایندگان اتاق بازرگانی، تامین اجتماعی و مسئولان انجمن‌های صنفی کاشان در اداره کار کاشان برگزار شد.

کد خبر : ۳۶۴۸۳۴