خبرگزاری کار ایران

در سال ۹۴ صورت گرفت؛

پایش ٩٠٠ واحد صنعتی، خدماتی و معدنی در کاشان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان، از پایش بالغ بر 900 واحد صنعتی، خدماتی و معدنی در سال 94 در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، محمود قهرمانی گفت: از این تعداد واحد پایش شده  27 مورد آن پایش شبانه و تعدادی نیز از این واحدها منجر به نمونه برداری و آنالیز در آزمایشگاه قرارگرفته است.

وی همچنین از ارسال  3660 نامه اداری  و صدور 248 پروانه احداث بهره برداری و پروانه توسعه برای واحدهای صنعتی و خدماتی خبر داد و گفت: در این مدت 184 واحد اخطاریه در مسائل مختلف زیست محیطی صادر که براساس اطلاعات جمع آوری شده 60 واحد صنعتی خدماتی در لیست صنایع آلاینده قرار  گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه دراین مدت 6000 نفر ساعت گشت و کنترل مناطق آزاد و حفاظت شده قمصر و برزک توسط یگان حفاظت محیط زیست انجام گرفته که منجر به 34 مورد دستگیری متخلفان شکار و صید و کشف و ضبط 22 قبضه اسلحه به همراه تعداد ادوات شکار و صید از آنها شده است. گفت: در راستای آموزش ترویج و اشاعه فرهنگ زیست محیطی در سطح جامعه، با هماهنگی مدارس و دستگاه‌های مرتبط فعالیت‌ها و اقدام‌‎های مختلفی فراخور مناسبت زیست محیطی  آموزش مرتبط با اهداف سازمانی انجام گرفت.

وی همچنین از جرای برنامه‌های متنوع آموزشی و فرهنگی در مناسبت زیست محیطی (زمین پاک، هفته محیط زیست، هفته هوای پاک و روز درختکاری و .. ) با حضور و سخنرانی اساتید برجسته و مدیران ادارات ذیربط شهرستان خبر داد و گفت: در سال 94 تعداد مدارس و دانش آموزان طرح ملی محیط یار به 130 مدرسه و حدود 6000 دانش آموز ارتقا پیدا کرد.

شهرستان کاشان دارای حدود 1200 واحد صنعتی خدماتی و 80 معدن فعال و همچنین 241 مرغداری است. در این شهرستان منطقه حفاظت شده قمصر و برزک به وسعت 60 هزار هکتار تحت مدیریت سازمان قرار دارد.

کد خبر : ۳۶۱۲۹۸