خبرگزاری کار ایران

امام جمعه کاشان:

آمریکایی‌ها می‌خواهند اراده مسئولان کشور را در قبضه خود قرار دهند

asdasd
کد خبر : ۳۵۶۳۳۱

نماینده ولی‌فقیه در کاشان با اشاره به پروژه نفوذ دشمن گفت: آمریکایی‌ها در قالب هدف نهایی خود می‌خواهند با تغییر محاسبات مسئولان جمهوری اسلامی، اراده مسئولان کشور را در قبضه خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگارایلنا از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در جمع نمایندگان مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: معظم‌له در این دیدار اولویت‌های دولت را به ترتیب در سه بخش اقتصاد مقاومتی، جهش علمی کشور و اقتصاد دانش‌بنیان و لزوم مصون‌سازی فرهنگی جامعه به خصوص جوانان را مورد اشاره قرار دادند که اگر این سه اولویت مورد توجه قرار گیرد کشور پیشرفت کرده و در غیر اینصورت در هاضمه جهانی هضم می‌شود.

وی در خصوص مسئله «نفوذ» به عنوان محور دیگر بیانات مقام معظم رهبری در این دیدار بیان کرد: شاید هنوز برخی افراد باشند که هنوز متوجه معنا و مفهوم خطر نفوذ نباشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هدف آمریکایی‌ها از برنامه نفوذ کودتا نیست گفت: آمریکایی‌ها خود نیز می‌دانند که زمینه کودتا در جمهوری اسلامی وجود ندارد؛ آمریکایی‌ها دنبال آن هستند که محاسبات ذهن مسئولان کشور را عوض کنند به این معنا که با تبلیغ و ترویج در صدد هستند مسئولان جمهوری اسلامی طوری فکر کنند که آمریکایی‌ها می‌خواهند.

نمازی تأکید کرد: البته  تا کنون این امر محقق نشده است اما آمریکایی‌ها در قالب هدف نهایی خود می‌خواهند با تغییر محاسبات مسئولان جمهوری اسلامی، اراده مسئولان کشور را در قبضه خود قرار دهند.

وی علاوه در مسئولان، مردم را نیز هدف پروژه نفوذ دانست و گفت: امروز آمریکایی‌ها چون می‌نگرند ملت ایران شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را سر می‌دهند، به دنبال آن هستند که این تفکر و باور مردم ایران اسلامی را عوض کنند و به عنوان نمونه طوری تبلیغ کنند که "استقلال" قدیمی و کهنه شده است و بگویند دنیا یکپارچه و دهکده‌ای جهانی است که نیاز به کدخدایی دارد تا آن را اداره کند.

نماینده ولی‌فقیه در کاشان به فراموشی سپردن خیانت‌های غرب را هدف دیگر پروژه نفوذ قلمداد و عنوان کرد: دشمن می‌خواهند از این طریق جنایاتی که در طول نزدیک به یک قرن اخیر در خق ایران و ایرانی‌ها مرتکب شده را سرپوش گذارد.

نمازی با یادآوری جفاهای آمریکا و انگلیس در 100 ساله اخیر در حق ملت ایران، به ذکر نمونه‌های تاریخی نظیر به قدرت رساندن شاهان ستمگر پهلوی و قاجار، کودتای 28 مرداد، تربیت شکنجه‌گران ساواک و حمایت همه جانبه و تجهیز صدام در جنگ تحمیلی پرداخت.

وی با بیان اینکه دنیا به کشوری که قوی باشد احترام می‌گذارد تصریح کرد: اگر ملت، دولت و مسئولان با قدرت در برابر دشمنان ایستادگی نکنند آنها ما را خواهند خورد.

امام جمعه کاشان در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به فرارسیدن سال جدید، به ذکر روایتی از امام صادق(ع) و توصیه‌های ایشان به شاگردش در مورد نوروز و اعمال و آداب آن و همچنین تفسیر فرازهای چهارگانه دعای تحویل سال پرداخت.

نمازی همچینین با تأکید بر لزوم توجه به خانواده‌های مستضعف در آستانه سال نو خاطرنشان کرد: خوشا به حال کسانی که شادی خود را با دیگران تقسیم کرده و خوشا به حال افرادی که با احسان و محبت خویش خانه‌های خاموش را روشن ساختند.

وی در پایان با اشاره به سالروز وفات حضرت ام‌البنین، این بانوی بزرگوار را ام‌الشهدا نامید و به روحانیون، وعاظ و ائمه جماعات توصیه کرد با برگزاری جلسات به تبیین جایگاه والای مادر حضرت ابوالفضل‌العباس بپردازند

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز