خبرگزاری کار ایران

مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درکاشان

انقلاب اسلامی ایران یکی ازبزرگترین انقلاب‌های دنیا است

مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به نقش تاثیرگذار امام در پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: همانطور که امام یک عنصر بی‌بدیل، استثنا و بی‌نظیر در دنیا بود، انقلاب اسلامی ایران نیز یکی از انقلاب‌های شکوهمند، مردمی و بزرگ در دنیا است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامعلی رجایی شب گذشته درجشن گرامی‌داشت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در دفتر حزب اعتدال و توسعه کاشان ضمن تبریک سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسللامی ایران به رهبری امام خمینی، به مقایسه انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب‌های دنیا  اشاره کرد و گفت: درحالی که انقلاب‌های دنیا با بیشترین خسارت به پیروزی رسیدند مشاهده کردیم که انقلاب اسلامی ایران با کمترین  خشونت به پیروزی رسید.

وی به هوشمندی امام خمینی در اعتدالگرایی اشاره کرد و گفت: امام همیشه روش اعتدال را رعایت می‌کرد.

وی با تاکید برتحقق حاکمیت ملی که مردم بتوانند آزادانه نظرشان را مطرح کنند گفت: پشتوانه‌ای که امام از مردم داشتند که فرمود همین مردم ما را از زندان بیرون آوردند باید همچنان حفظ شود.

مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام  با تاکید بر جوانگرایی در دولت گفت: هر چند تجربه پیران کارگشا است و نباید نادیده گرفت ولی در امور باید از پتانسیل جوانان  نخبه تحصیلکرده  و طلبه‌ها بیشتر استفاده کنیم.

وی نادیده گرفتن ظرفیت زنان در مجلس و دولت را خلاف نظر اعتدالگرایی امام دانست و گفت: واقعا چند تا رئیس دانشگاه زن در بین 470 دانشگاه کشور داریم ؟

وی با بیان اینکه امکان این وجود دارد که در 470 دانشگاه کشور حداقل  20 یا 40 رئیس دانشگاه زن داشته باشیم گفت: باید در جذب بانوان در امور مملکت رویکرد اعتدال را داشته باشیم وهمه‌اش مردگرایی نباشد.

رجایی با اشاره به اینکه نباید اجرای کنسرت وموسیقی محدود شود. افزود: وقتی که اجازه ندادیم هیچ کنسرت وموسیقی اجرا شود در زیر زمین اجرا می‌شود، لذا  نباید اجازه بدهیم کنسرت و موسیقی در زیر زمین اجرا شود.

وی به تاثیرات برجام در کشوراشاره کرد و گفت : اگر برجام به جایی نمی‌رسید کمر ملت خرد می‌شد.

وی به سبقه دینی وتشییع شهرستان کاشان با وجود علمایی چون آیت الله یثربی که استاد امام (ره ) بودند اشاره کرد و گفت: باید این هنر را داشته باشیم که وقتی گردشگران  دنیا به کاشان می‌آیند به جای اینکه دیوار گاه گلی این شهر را ببینند با  دین، انصاف، فرهنگ، اعتدال و معنویت این شهر آشنا شوند.

وی حاکمیت و وحدت را شرط  تدوام انقلاب دانست و گفت: حاکمیت ملی زمانی محقق می‌شود که مردم به آنجه که می‌ببینند رای بدهند.

کد خبر : ۳۴۶۱۱۰