خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان؛

سرایت خصومت شخصی به شبکه‌های اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۳۳۷۳۹۵

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از دستگیری جوان 20 ساله ای که به شبکه های اجتماعی افراد نفوذ و پیام‌هایی از جانب آنها ارسال می کرد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در  کاشان، سرهنگ کارآگاه مهدی پورغلامحسین فرمانده انتظامی شهرستان کاشان با اعلام  این خبر گفت: پس از وصول شکایت یکی از شهروندان مبنی بر نفوذ فرد یا افراد ناشناسی به حساب کاربردی(اکانت) شبکه اجتماعی وی، که با خارج کردن دسترسی و متعاقب آن ارسال پیام هایی از جانب او برای سایر اعضا، موجبات مزاحمت هایی را فراهم آورده بود، موضوع در دستور کار پلیس فتای شهرستان قرار گرفت.

این مقام مسئول عنوان داشت: با انجام تحقیقات تخصصی و فنی، جوان 20 ساله ای شناسایی و دستگیر شد که پس از مواجه شدن با مستندات پلیس، صراحتا به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود را خصومت با فرد شاکی عنوان کرد.

سرهنگ پورغلامحسین ادامه داد: در این خصوص پرونده تشکیل و متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.
فرمانده انتظامی شهرستان کاشان در پایان گفت:
1- تجهیزات فنی و دیجیتالی که امروزه در اختیار پلیس فتا قرار دارد، پیگیری و رصد هرگونه عمل خلاف قانون در این فضا را مقدور کرده و هیچ راه فراری برای افرادی که این فضا را برای رسیدن به اهداف غیرمعقول خود استفاده می‌کنند، وجود ندارد.
2- بر اساس قانون جرائم رایانه ای، هرکس بوسیله سامانه های رایانه ای و فضای مجازی، موجبات هتک حیثیت شهروندان را فراهم آورد، افزون بر اعاده حیثیت شاکی به حبس و جزای نقدی محکوم می شود.
3- هویت افراد در شبکه های اجتماعی مشخص نیست؛ بنابراین در تایید دوستی با افراد ناشناس دقت داشته باشید. 
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز