خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی کاشان:

باید به قرآن نگاه علمی داشته باشیم

asdasd
کد خبر : ۳۳۱۴۷۰

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: اگر چه قرآن کتاب مقدس است اما برای فهم آن باید با نگاه علمی، محتوای آن را فرا گرفت و ترویج کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، حجت‌الاسلام "علیرضا شاه‌ فضل" در گرامیداشت هفته قرآن در دبیرستان محمودیه کاشان افزود: متاسفانه درجامعه امروز ما، عموم مردم به قرآن فقط نگاه مقدس گرایانه دارند.

وی تاکید کرد: اگرچه نگاه مقدس به قرآن لازم است اماکافی نیست، چرا که قرآن یک کتاب علمی است و تاکنون 150 دوره تفسیر پنج تا چهل جلدی بر آن نوشته شده است.

وی خواندن مستمر روزانه قرآن را به دانش آموزان توصیه کرد و گفت: حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام، در آخرین لحظات زندگی خود به فهم، تدبیر و عمل به مفاهیم قرآن تاکید کرد و به مسلمانان هشدار می دهد مبادا دیگران در فهم و عمل به قرآن از شما سبقت بگیرند.

وی با اشاره به کتاب خاطرات "همفر" افزود: این جاسوس انگلیسی، برای نفوذ در مسلمانان کل قرآن راحفظ کرد و بارها نهج‌البلاغه را مطالعه کرد، تا توانست با تسلط بر عبدالوهاب، فرقه وهابیت را در عربستان بنا بگذارد.

شاه فضل گفت: امروز دشمنان اسلام و بشریت، شبهاتی را در جامعه و فضای مجازی، مطرح می کنند و چون اغلب افراد جامعه با مفاهیم قرآن آشنایی ندارند، دچار شک وتردید می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز