خبرگزاری کار ایران

رئیس تبلیغات اسلامی آران و بیدگل خبرداد:

احداث 11 باب خانه عالم روستایی در آران و بیدگل

asdasd
کد خبر : ۳۲۹۱۷۴

یازدهمین خانه عالم شهرستان آران و بیدگل با حضور آیت الله طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان در شهر ابوزیدآباد افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در  آران و بیدگل، رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگاران، تعداد خانه های عالم شهرستان را 11 باب عنوان کرد و افزود: 6 خانه عالم روستایی حسین آباد، قاسم آباد، کاغذی، علی آباد ابوزیدآباد، و دو باب خانه در یزدل با مساعدت سازمان تبلیغات اسلامی و 3 خانه عالم محمدآباد کویرات، سفیدشهر و ابوزیدآباد به صورت مردمی احداث شده و به بهره برداری رسیده است.

حجت‌الاسلام سمیع الله مردان افزود: همچنین خانه عالم روستای فخره به صورت مردمی و خانه عالم یزدلان از سوی سازمان تبلیغات اسلامی در حال احداث است.

به گفته وی، با تکمیل این دو خانه، تنها سه روستای ریجن، علی آباد کویر و محمدآباد مرکزی از این شهرستان فاقد خانه‌های عالم روستایی خواهند بود.

مردان در ادامه اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی آمادگی احداث خانه های عالم در این روستاها را مشروط برهمیاری خیرین و خودیاری سهم روستا دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل تصریح کرد: بر اساس قانون، برای ساخت خانه های عالم روستایی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی، حداقل 60 درصد از هزینه ها از سوی اهالی روستا و 40 درصد مابقی به همراه تجهیز آن از طریق اعتبارات و کمک های این سازمان تامین می‌شود.

حجت‌الاسلام مردان، بر حضور روحانی و مبلغ دینی در بطن جامعه تاکید کرد و گفت: لازمه حضور مبلغان دینی در روستاهای محروم، تأمین مسکن مورد نیاز روحانی است تا بتوانند به‌ عنوان روحانی مستقر به دور از دغدغه مسکن، به وظایف دینی وشرعی خود عمل کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل تاکید کرد: این خانه ها به‌عنوان اموال عمومی و دولتی محسوب می‌شوند و به محض اتمام دوران ماموریت مبلّغ دینی در روستا، به مبلّغ جدید واگذار می‌شود.

مردان افزود: مبلغان اعزامی از سوی اداره تبلیغات اسلامی با سکونت در این خانه ها، محوریت کلیه برنامه های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی روستا را بر عهده می گیرند.

رئیس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی آران و بیدگل خاطر نشان کرد: با حضور این روحانیون در روستاهای محروم و برگزاری مراسم های دینی و مذهبی و فعالیت های فرهنگی، گام بلندی در توسعه و تبلیغ معارف اسلامی در روستاها برداشته می‌شود.

حجت‌الاسلام مردان افزود: خانه عالم ابوزیدآباد یازدهمین خانه عالم شهرستان است که با پیگیری های امام جمعه این شهر و به صورت مردمی در محدوده ی مصلای نماز جمعه این شهر راه اندازی شده است.

شهرستان آران و بیدگل با  دو بخش مرکزی و کویرات و چهار شهر و 11 روستای تابعه با بیش از یکصد هزار نفر جمعیت در شمالی ترین نقطه استان اصفهان واقع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز