خبرگزاری کار ایران

مدیر آموزش و پرورش آران و بیدگل

حدود هفت هزار نفر در شهرستان باسواد شده‌اند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اران و بیدگل گفت:از ابتدای فعالیت مستقل نهضت سواد آموزی آران و بیدگل در سال 1378 تاکنون حدود هفت هزار نفر در شهرستان باسواد شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در آران  و بیدگل، محمد معدندار  در شورای  سواد آموزی آران و بیدگل افزود:  اقداماتی که برای شناسایی و آموزش اولیای بیسواد انجام شده باید گسترش یابد و طرح های مبارزه با بی سوادی با جدیت مورد پیگیری قرار گیرد تابیسوادی از این شهرستان  ریش کن شود.

محمد معدندار ادامه داد: ریشه کنی بیسوادی از جامعه نیازمند عزم جدی و مشارکت جمعی است و در این عرصه همه باید پشتیبان و همراه آموزش و پرورش باشند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از 95 درصد از جمعیت 107 هزار نفری در گروه سنی هدف (10 تا 49 سال) آران و بیدگل با سواد هستند، اظهار کرد: در گروه سنی 6 سال و بالاتر نیز بیش از 85 درصد باسواد داریم.

معدندار تصریح کرد: از ابتدای فعالیت مستقل نهضت سواد آموزی آران و بیدگل در سال 1378 تاکنون حدود هفت هزار نفر در شهرستان باسواد شده‌اند.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی و با صدور فرمان حضرت امام (ره) در خصوص تشکیل نهضت سواد آموزی اقدامات تاثیرگذاری درزمینه باسواد مردم در مناطق مختلف انجام شده است ولی وجود حتی یک نفر بیسواد در جامعه شایسته نیست.

معدندار گفت: انتظار می رود دستگاه های اجرایی شهرستان با همکاری نهضت سواد آموزی نسبت به سرعت بخشی به روند شناسایی و آموزش افراد بی سوادی اقدام کنند.

وی با اشاره به نقش و تاثیر رسانه ها در تبلیغ و ترویج فعالیت های سوادآموزی گفت: باید زمینه تبلیغات وسیع و گسترده سوادآموزی و اطلاع رسانی در این خصوص فراهم شود.

کد خبر : ۳۲۷۵۷۲