خبرگزاری کار ایران

اعزام اولین گروه دانش‌آموزان راهنمایی دختر آران و بیدگل به مناطق عملیاتی جنوب

صبح امروز اولین گروه ۳۹۰ نفره دانش آموزان دخترمقطع راهنمایی درقالب راهیان نورشهرستان آران و بیدگل با تعداد نه دستگاه اتوبوس به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند.

«محمد معدن دار» مدیراداره آموزش و پرورش شهرستان آران و بیدگل درحاشیه اعزام کاروان راهیان نور دختر این شهرستان درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری ایلنا در آران و بیدگل با اشاره به اینکه درسالجاری بیش از۷۰۰ نفر از دانش آوزان این شهرستان درقالب راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شوند. گفت: اولین گروه ۳۹۰ نفره دانش آموزان دخترمقطع راهنمایی راهیان نور شهرستان آران و بیدگل صبح امروز با تعداد نه دستگاه اتوبوس به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند.

وی از افزایش چشمگیر اعزام کاروان راهیان نور دانش آموزان شهرستان آران و بیدگل نسبت به سالهای قبل خبرداد و گفت: تجدید میثاق با آرمانهای والای شهداء درجهت ادامه دهنده راه این عزیزان مهم‌ترین اهداف گروه راهیان نور می‌باشد.

شایان ذکراست کاروان دانش آموزی راهیان نور آران و بیدگل به همراه تعدادی طلبه خواهر، دو راوی دفاع مقدس و ۱۸ معلم قراراست در مدت ۴ روز از مناطق عملیاتی اهواز، شلمچه، طلاییه و دهلاویه بازدید کنند.

از ۸۴۰ شهیدی که شهرستان آران و بیدگل در طول مبارزات انقلابی برعلیه رژیم منحوس پهلوی و دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است ۱۴۶ تن از این شهدا، شهیدان دانش آموز هستند. ‌

همچنین این شهرستان دردوران دفاع مقدس با تقدیم هزار جانباز و ۸۳ آزاده به میهن اسلامی و اعزام ۶‌هزار و هفتصد رزمنده به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، توانسته رتبه اول ایثارگری را در سطح کشور بدست آورد.

شهرستان آران و بیدگل با جمعیتی بیش از یک صد هزار نفر درشمالیترین نقطه استان اصفهان و ۶ کیلومتری شهرستان کاشان واقع شده است.

کد خبر : ۳۲۳۸۷۰