خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار و فرماندار کاشان:

اجرای طرح تحول سلامت، تحولی عظیم در راستای اهداف انقلاب اسلامی است

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۱۳۹

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کاشان، اجرای طرح تحول سلامت را تحولی عظیم در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی دانست.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کاشان، اجرای طرح تحول سلامت را تحولی عظیم در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، «مهندس ابوالفضل صدرائیه» در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به گذشت ۳۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی افزود: انجام این طرح ملی بی سابقه است و اجرای آن در راستای اهداف انقلاب و ادامه راه امام خمینی(ره) و منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است،

وی گفت: این تحول بزرگ، ابعاد مختلفی داشت که باعثبرکات فراوانی برای اقشار مختلف مردم شد و تاکنون به اهداف اولیه خود دست یافته است.

وی، اجرای طرح تحول سلامت را زمینه ساز کاهش هزینه های بهداشتی درمانی مردم عنوان کرد و افزود: اجرای این طرح موجب شده بیماران دغدغه ای برای پرداخت هزینه های درمانی نداشته باشند.

صدرائیه به هشت بسته خدمتی برنامه تحول نظام سلامت اشاره کرد و ادامه داد: اجرای این طرح نیازمند مشارکت و تعامل آحاد جامعه و تمامی دستگاه های اجرایی است.

معاون استاندار و فرماندار کاشان، به افزایش رضایتمندی مردم در این راستا اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد: این طرح با حمایت همه جانبه مسئولین و مدیران ادامه یابد و شاهد تحقق عدالت در سلامت باشیم و طبق فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) هیچ بیماری جز رنج بیماری دغدغه دیگری نداشته باشد.

وی، با اشاره به آغاز مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت از ۱۵ آبان ماه جاری، یادآور شد: در این مرحله تمام پرداخت ها در چارچوب قانونی از طریق کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت صورت می گیرد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کاشان گفت: این مرحله طرح در تمامی مراکز بهداشتی درمانی اجرا می شود که شامل ارزش گذاری خدمات سرپایی و بستری است و تمامی مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان های خصوصی و دولتی موظف به رعایت این تعرفه ها هستند.

مهندس صدرائیه، با اشاره به اینکه این طرح از دستاوردهای بزرگ دولت یازدهم است، تاکید کرد: مجموعه مدیریت شهر در زمینه کمک به اجرای بسته خدمتی و نظارت بر تعرفه ها تمام تلاش خود را به کار می گیرد.

در مرحله اول طرح تحول نظام سلامت، کاهش میزان پرداختی بیماران بستری در بیمارستان های دولتی، برنامه ترویج زایمان طبیعی، ارتقاء کیفیت هتلینگ در بیمارستان های دولتی، حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، حضور پزشکان متخصص مقیم در بیمارستان های دولتی، ارتقاء کیفیت خدمات ویزیت در بیمارستان های دولتی، برنامه حفاظت مالی از بیماران صعب العلاج، خاص و نیازمند و نظارت بر حسن اجرای برنامه های تحول سلامت، اجرا شد.

مرحله دوم طرح تحول نظام سلامت مربوط به حوزه بهداشت شامل ارائه خدمات سلامت به عشایر، روستائیان و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، تامین سلامت در حاشیه شهرها و سکونت گاه های غیررسمی است و مرحله سوم این طرح نیز با ابلاغ اجرای مفاد کتاب " ارزش های نسبی سلامت جمهوری اسلامی ایران " کلید خورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز