خبرگزاری کار ایران

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشان:

۱۴ شرکت صنعتی بالای ۵۰ نفر درکاشان مورد غربالگری اعتیاد قرارگرفتند

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۲۴۷

رویکرد کسانی که آزمایشات آن‌ها در ۱۴ شرکت صنعتی ۵۰ نفر به بالا در شهرستان کاشان مورد تست و آزمایش قرار گرفته‌اند نشان دهنده این است افرادی که آزمایشات آن‌ها مثبت بوده گرایش آن‌ها به مواد مخدر جدید و صنعتی بیشتر بوده است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشان گفت: رویکرد کسانی که آزمایش‌های آن‌ها در ۱۴ شرکت صنعتی ۵۰ نفر به بالا در شهرستان کاشان مورد تست و آزمایش قرار گرفته‌اند نشان دهنده این است افرادی که آزمایشات آن‌ها مثبت بوده گرایش آن‌ها به مواد مخدر جدید و صنعتی بیشتر بوده است.

حسن رمضانی، رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان، روز گذشته در حاشیه نخستین همایش آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با موضوع اعتیاد در محیط کار در گفتگو با خبرنگار ایلنا در کاشان، عمده جمعیت تحت پوشش این اداره را جامعه زحمتکش کارگری این شهرستان دانست و گفت: ما وظیفه خودمان می‌دانیم که خود و مخاطبین خود را در راستای ارتقای دانش و بینش آسیب‌های اجتماعی در محیط‌های کارگری سرلوحه کاری خود قرار دهیم.

وی هدف از برگزاری اولین همایش آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با موضوع اعتیاد در محیط کار را به منظور آشنایی دانش و بینش مقرری بگیران بیمه بیکاری که در معرض آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد قراردارند، عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه بالغ بر دو سوم از جمعیت شهرستان یعنی بیش از ۱۵۰ نفرار نفر به صورت مستقیم از خدمات این اداره بهره‌مند می‌شود برگزاری این همایش آموزشی در راستای وظیفه اصلیمان که صیانت از نیروی کار ضروری بود.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشان بر اهمیت موضوع اعتیاد بین مقرری بیگران بیمه بیکاری و پیشگیری از آن تأکید کرد افزود: با توجه به اینکه اعتیاد به عنوان یک نابه هنجار اجتماعی جاممه ما را مورد تهدید قرارداده است، موضوع اعتیاد و پیشگیری از آن به ویژه برای مقرر بگیران بیمه بیکاری که از حداقل درآمد برخوردار هستند و اوقات فراغت قابل توجهی دارند حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه موضوع اعتیاد در ۱۴ شرکت ۵۰ نفر به بالا توسط این اداره در شهرستان کاشان غربالگری به عمل آمده است، گفت: آزمایشات نشان دهنده این است که بحثاعتیاد را باید در محیط‌های کار بیش از پیش مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ظرف ماه‌های مرداد، شهریور و مهرماه سال جاری برای اولین بار با هماهنگی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان موفق شدیم غربالگیری را در محدوده شهرکهای صنعتی و ۱۴ کارگاه بالای ۵۰ نفر در سطح شهرستان انجام دهیم.

حسن رمضانی یکی از وظایف اصلی وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی را صیانت از نیروی کار دانست و آمادگی کامل خود را برای همراهی و همکاری با مقرری بیگیران بیمه بیکاری که خود و یا نسب درجه یک آن‌ها در دوره درمان اعتیاد هستند را اعلام نمود و افزود: این افرادمی توانند از مدت حداکثری بیمه بیکاری بهره‌مند شوند.

وی بیشترین زمان حضور هر فرد در یک زمان مشخص و ثابت از شبانه روز را در محیط و فضای کاراعلام کرد و یاد آورشد: محیط‌های کاری باید با همکاری و تعامل کارفرمایان به محیط‌هایی پاک و عاری از اعتیاد تبدیل شود.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشان تبدیل نیروی انسانی به سرمایه انسانی در کارگاه‌های تولیدی را ار مهم‌ترین اهداف اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد و افزود: این مهم در راستای تحقق فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر ارتقا و افزایش تولید ملی در جامعه اسلامی است.

رمضانی توجه به رشد جمعیت باهدف تامین نیروی انسانی در منطقه شهرستان‌ها حائز اهمیت اعلام کرد و بیان داشت: در راستای تأمین نیروی انسانی در منطقه کاشان کلیه بانوان باردار و شیرده از مدت حداکثری بیمه بیکاری برخور خواهند بود.

وی تصریج کرد: کلیه مقرری بگیران بیمه بیکاری که در دوره درمان ترک اعتیاد باشند حداکثر مساعدت را در مدت زمان پرداخت بیمه بیکاری به خانواده‌های درجه یک آن‌ها خواهیم کرد.

نخستین همایش آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با موضوع اعتیاد در محیط کار روز گذشته با حضور بالغ بر ۱۲۰ نفر از مقرری بیگیران بیمه بیکاری و اعضای کار کارگروه مبارزه با مواد مخدر فرمانداری ویژه شهرستان، مرکز اورژانس اجتماعی اداره بهزیستی و جمعی از کارفرمایان واحدهای صنعتی کاشان درسالن اجتمات اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی این شهرستان برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز