خبرگزاری کار ایران

امام جمعه کاشان؛

اگر ولایت نبود، همه اسلام به تدریج حذف می‌شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۴۶۹

ولایت فقیه، استمرار نبوت پیامبر اعظم(ص) است و اگر ولایت نبود تمام اسلام به تدریج حذف می‌شد.

امام جمعه کاشان گفت: ولایت فقیه استمرار نبوت پیامبر اعظم(ص) است و اگر ولایت نبود تمام اسلام به تدریج حذف می‌شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با تبریک فرار رسیدن عید غدیر، سالروز منصوب شدن مولای متقیان علی(ع) به مقام ولایت و امامت از سوی خدای متعال و توسط پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: عاملی که موجب شده اسلام بعد از یک‌هزار و ۴۰۰ سال با توجه به اینکه همواره در طول تاریخ مورد تهدید، تهاجم و توطئه قرار گرفته همچنان پایدار بماند ولایت بوده است.

وی تأکید کرد: دشمنی که اکنون از سوی داعشی‌ها، تکفیری‌ها، سلفی‌ها، صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها با اسلام ناب مشاهده می‌شود اتفاق تازه‌ای نیست اسلام از‌‌ همان روز نخست با دشمنی‌ها و کینه‌های این چنینی مواجه بوده اما سیمای آن همواره در طول تاریخ درخشیده است.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه ولایت و رهبری در جامعه اسلامی امری آسمانی و الهی است گفت: بر همین اساس نصب امام علی(ع) به مقام امامت و ولایت جامعه مسلمین به فرمان الهی صورت گرفت و توسط پیامبر اکرم(ص) به همگان اعلام شد.

نمازی با تأکید بر اینکه ولایت عامل بقا و استمرار اسلام بوده است گفت: ولایت فقیه استمرار نبوت پیامبر اعظم(ص) است و اگر ولایت نبود تمام اسلام به تدریج حذف می‌شد.

وی همچنین با تبریک تبریک ۱۵ ذی‌الحجةالحرام سالروز میلاد امام هادی(ع)، به روایتی از امام دهم شیعیان در خصوص مرگ اشاره کرد و خواستار اهتمام دستگاه‌های تربیتی و فرهنگی و نمازهای جمعه و جماعات برای افزایش به یاد مرگ بودن در میان افراد جامعه شد.

نماینده ولی‌فقیه در کاشان در بخش دیگری از خطبه‌ها به تحولات کشور یمن پرداخت و یادآور شد: همچنانکه از قبل پیش‌بینی می‌شد با وجود امضای توافق میان انقلابیون یمنی و رئیس جمهور این کشور در مورد چگونگی انتخاب کابینه و نخست‌وزیر، اما رئیس جمهور یمن با حمایت و اشاره سفیر آمریکا اقدام به اعلام رئیس دفتر خود به عنوان نخست وزیر کرد که موجب برافروخته شدن آتش تظاهرات و آغاز راهپیمایی‌ها شد.

نمازی با اشاره به تجمع اعتراضی مردم انقلابی یمن در میدان مرکزی صنعا گفت: عوامل القاعده به عنوان دست‌پرورده‌های آمریکا، با ایجاد انفجار در میان تظاهرکنندگان موجب کشته‌ و زخمی شدن تعداد زیادی از مردم یمن شدند.

به گفته وی، ‌‌ همان توطئه‌ای که در مورد انقلاب و قیام مردم مصر انجام شد در یمن در حال اجرا شدن است.

نمازی همچنین در خصوص درگیری‌های انجام شده در منطقه کوبانی از شهرهای مرزی سوریه یادآور شد: این منطقه که بین ترکیه و سوریه واقع شده شاهد نبرد سختی میان رزمندگان کرد و داعشی‌ها است و عده‌ای از مردم نیز مجبور به ترک منطقه شده‌اند.

وی همچنین با اشاره به اظهارنظر یک کشیش سیاه‌پوست آمریکایی، به بیان برخی از نکات سخنان وی نظیر انسان نبودن سیاه‌پوستان طبق قانون اساسی آمریکا، متولد شدن اوباما از مادری یهودی و فعالیت در سازمان جاسوسی پیش از به قدرت رسیدن و تولید ویروس آبولا و انتشار آن در آفریقا توسط آمریکا برای رسیدن به منافع و مقاصد خود در این قاره پرداخت.

نمازی همچنین سالروز شهادت آیت‌الله شهید اشرفی اصفهانی را گرامی داشت و فرازی از پیام امام راحل درباره این شهد محراب را قرائت کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز