خبرگزاری کار ایران

همرمان با سراسر کشور؛

نماز عید سعید قربان در کاشان اقامه شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۹۹۵

مراسم نماز عید سعید قربان به امامت آیت‌الله نمازی امام جمعه و نماینده ولی‌فقیه در کاشان برگزار شد.

مراسم خبرنگار ایلنا در کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های نماز عید سعید قربان در مصلی بقیة‌الله‌الاعظم این شهرستان، با تبریک عید سعید قربان اظهار داشت: دو عید سعید فطر و قربان از جمله مناسبت‌های بزرگ امت اسلامی است و یکی از امتیازات جامعه اسلامی نسبت به پیروان سایر ادیان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه عید سعید فطر و قربان مظهر عظمت، انسجام و وحدت امت اسلامی است خاطرنشان کرد: در سراسر جهان اسلام در این دو مناسبت مسلمانان گرد هم می‌آیند و دوشادوش یکدیگر و در صفوف به هم فشرده در محراب بندگی نسبت به معارف اسلامی تجدید بیعت می‌کنند.

امام جمعه کاشان تأکید کرد: در هیچ یک از ادیان آسمانی دیگر چنین اجتماعاتی در هیچ یک از روزهای سال مشاهده نمی‌شود چراکه خداوند این اعیاد را برای عظمت امت اسلامی تعیین کرده است.

نمازی با اشاره به تعیین روز ۱۰ ذی‌الحجة به عنوان عید سعید قربان بیان داشت: خداوند به وسیله تشریع ذبح و قربانی کردن و رمی جمرات در این روز قصد دارد تا بندگان را از نظر فکری تقویت کند.

وی با بیان اینکه قربانی کردن جهاد مالی است عنوان کرد: افراد هزینه‌ای را از درآمد خود برای قربانی کردن در راه خدا اختصاص می‌دهند و گوشت آن را بین فقرا تقسیم می‌کنند و پروردگار به این وسیله راه انفاق را به بندگان می‌آموزد.

نماینده ولی‌فقیه در کاشان با اشاره به اینکه حضور در منا جهادی مالی و نفسانی است افزود: حجاج از طریق سنگ‌سار کردن نماد شیطان آموزش می‌بینند تا ابلیس را دشمن بدانند و همواره در زندگی به مقابله با شیطان درون خود اهتمام کنند.

نمازی در بخش دیگری از خطبه‌ها، با اشاره به فرازی از صحیفه سجادیه در مورد بحثامامت و ولایت عنوان کرد: برخی افراد می‌پندارند امام سجاد(ع) در سیاست دخالت نمی‌کرده و تنها اهل مناجات بوده تصور نادرستی است چراکه دوران امام چهارم در زمان حساس و خفقان‌آمیز تاریخ اسلام قرار گرفته و پیوسته از سوی حکومت جور تحت نظر بوده است بنابراین فضایی وجود نداشته که امام سجاد(ع) وارد امور سیاسی شود.

وی افزود: موضعگیری‌ها، توصیه‌ها، حمایت ار نهضت‌های اسلامی در عصر ایشان، تأیید ضمنی برخی قیام‌ها نشان‌دهنده نادرست بودن تفکر عدم سیاسی بودن امام سجاد(ع) است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه منصب امامت منصب آسمانی است بیان داشت: تنها حضرت حق می‌تواند صلاحیت رهبری امت اسلامی را دارد و بر این اساس هیچ یک از رهبران دنیا صلاحیت رهبری بشریت را ندارند و این از امتیازات مکتب اسلام است.

نمازی جایگاه معصوم، نایب معصوم و ولایت مطلقه فقیه را تعیین شده از جانب خدای متعال دانست و گفت: به این دلیل است که ولی‌فقیه در جامعه اسلامی باید دارای شرایطی نظیر فقاهت، آگاهی به علوم و احکام الهی، آشنایی کارشناسانه با کلام وحی، درایت، سیاست‌مدار بودن، شجاعت، مدیر و مدبر بودن باشد.

وی در بخش پایانی خطبه‌ها به پیام مقام معظم رهبری به کنگره حج به مناسبت آیین برائت اشاره کرد و توصیه‌های معظم‌له را در خصوص تمایز بین اسلام ناب و اسلام آمریکایی یادآور شد.

نمازی همچنین رسوایی جدید آمریکا در آزمایش ویروس آبولا برای نخستین بار در قاره توسط ایالات متحده را که توسط یک دانشمند آمریکایی فاش شده را متذکر شد و گفت: یکی از اهداف این اقدام تقلیل جمعیت انسان‌ها در قاره آفریقا و همچنین کاهش نسل مسلمانان در دنیا به خصوص در این قاره است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز