خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان:

آموزش نیروی انسانی مهم‌تر از زیر ساخت‌های گردشگری است

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۰۱۱

سرپرست اداره میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان، آموزش نیروی انسانی در بحثگردشگری را مهم‌تر از زیر ساخت‌های آن دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان «مهران سرمدیان» در مراسم نمادین نواخته شدن زنگ گردشگری به مناسبت روز جهانی جهانگردی پنجم مهر ماه در هنرستان محسنی آراسته کاشان اظهار داشت: ضرورت راه اندازی مدارس گردشگری و آموزش در رشته‌های تخصصی آن در شهرستانی با پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالای گردشگری حایز اهمیت است.

وی افزایش زیرساخت‌های گردشگری، آموزش نیروی انسانی و ارائه سرویس دهی مناسب به گردشگران داخلی و خارجی را از مهم‌ترین اقدامات ضروری در این مقوله برشمرد.

به گفته سرپرست اداره میراثفرهنگی کاشان، افزایش حجم گردشگران خارجی به کاشان می‌تواند با خروجی دانش آموزان و هنرجویانی که در رشته‌های گردشگری و هتلداری از هنرستان گردشگری با گذراندن آموزش‌های تخصصی فارغ التحصیل می‌شوند سرویس دهی به آن‌ها را آسان‌تر کند.

سرمدیان فرهنگ سازی، آموزش گردشگری به شهروندان، رانندگان تاکسی و اصناف را از دیگر اقدامات فرهنگی در مقوله گردشگری عنوان کرد.

وی از رونمایی لوح ثبت جهانی مراسم سنتی - آیینی قالیشویان مشهد اردهال همزمان با یازدهم مهر ماه روز مراسم قالیشویان در مشهد اردهال با حضور مقامات عالی رتبه کشوری خبر داد.

شایان ذکر است: طنین انداز شدن زنگ گردشگری، رونمایی از تمبر جهانگردی کاشان منقوش به خانه تاریخی بروجردی‌ها و امضای مسوولین و اهدای لوح یادبود به فارغ التحصیلان رشته‌های گردشگری و خدمات غذایی و ورود صد در صدی آن‌ها به دانشگاه از جمله برنامه‌های ویژه در این روز بود.

برای نخستین بار مراسم نمادین زنگ گردشگری با حضور محسن فخری معاون عمرانی فرماندار کاشان، محمود خدمتی مدیر آموزش و پرورش، پرسنل اداره میراثفرهنگی، فارغ التحصیلان رشته‌های گردشگری و خدمات غذایی، دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها در هنرستان غیر انتفاعی محسنی آراسته کاشان برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز