خبرگزاری کار ایران

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان:

علی‌رغم رکود اقتصادی، نرخ بیکاری در شهرستان کاشان کمتر از ۹درصد است

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۰۷۶

اگر می‌خواهیم فرمایشان مقام معظم رهبری در بخش تعاون را تحقق بخشیم باید از پتانسیل‌های تعاونی‌های شهرستان کاشان با همکاری کارفرمایان در راستای اتحاد و همدلی به نحو احسن عمل کنیم.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان گفت: علی‌رغم رکود اقتصادی نرخ بیکاری در شهرستان کاشان کمتر از ۹درصداست.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، «حسن رمضانی»، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان، صبح امروز در همایش تعاون گر ان و کارآفرینان شهرستان کاشان با عنوان ‹‹ عزم ملی و مدیریت جهادی در اقتصاد مقاومتی›› که در سالن اجتماعات اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان با حضور مدیران تعاونی‌ها، کار آفرینان و روسای مراکز آزاد آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان کاشان برگزارشده بود، ضمن تبریک هفته تعاون گفت: اگر می‌خواهیم فرمایشان مقام معظم رهبری در بخش تعاون را تحقق بخشیم باید از پتانسیل‌های تعاونی‌های شهرستان کاشان با همکاری کارفرمایان در راستای اتحاد و همدلی به نحو احسن عمل کنیم.

وی با بیان اینکه تعاونی‌ها باید به سمت و سویی حرکت کنند که نیارهای اولیه شرکت‌ها را تامین کنند، گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر در شهرستان کاشان ۲۵۰ تعاونی فعال و ۳۵۰ تعاونی در حال تعیین تکلیف مشغول فعالیت هستند با همکاری ئوطرفه می‌توانیم در جهت ارتقای تعاونی‌ها تلاش کنیم.

رمضانی با اشاره به اینکه شهرستان کاشان با بیش از ۳۳۰ هزار نفر جمعیت و وجود صنایع مختلف تولیدی و صنعتی سهم مهمی در بحش تعاون دارد، گفت: در ۲۵۰ تعاونی فعال شهرستان کاشان بالغ بر ۲ هزارو ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم دارای اشتغال پایدار هستند.

حسن رمضانی در ادامه با تاکید بر ارتقای دانش و بینش در عرصه‌های مختلف و زمینه‌های مرتبط با تعاون گفت: اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان از این به بعد تمام تلاش خود را در قالب برگزاری همایش‌های مختلف با حضور مخاطبین و جامعه هدف به ویژه در زمینه آموزش به کار خواهد گرفت.

وی از تعاون به عنوان مظلوم‌ترین بخش اقتصاد ملی و تلاشگران بخش تعاون را از نجیب‌ترین افرادی نام برد که در این بخش با وجود کمبود‌ها و کاستی‌ها با دل و جان فعالیت دارد و گفت: تعاون گران در این عرصه تلاش می‌کنند تا حداقل‌ها را به حداکثر‌ها برسانند و بر آیندهای اقتصاد مقاومتی را افزاش دهند.

رمضانی تبدیل تعاونی‌ها خرده سرمایه‌ها تجمیع به سرمایه‌های متوسط و کلان در صورت جهت دهی سرمایه‌ها حتی در چالش‌های اقتصادی در زمینه بیکاری، عدم تولید، کمبود تولید و کالاهای استراتژیک و انواع کالاهای سرمایه‌ای را مهم‌ترین راهکار برطرف کردن چالش‌های پیش رو به فرصت‌های اقتصادی عنوان کرد و بر نقش تعاونی‌ها در تولید ناخالص ملی خاطرنشان کرد و گفت: وقتی تعاون و بخش تعاون ۲۵ درصد از تولید ناخالص ملی جامعه را داشته باشند طبیعی است که باید ۲۵ درصد از تسهیلات مولد و اشتغالزا نیز به این بخش اختصاص داده شود.

وی احداث۳۹۰۰ واحد آپارتمانی مسکن مهر واگذارشده و در حال واگذاری را از مهم‌ترین فعالیت‌های بخش تعاون در این شهرستان عنوان کرد و گفت: باید بخش قابل ملاحظه‌ای از معافیت‌های در بخش قوانین کسب و کار و مباحثمرتبط با بهبود فضای کسب و کار نیز به بخش تعاونی‌ها اختصاص داده شود.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان با اشاره به اینکه در قوائد بازی اقتصادی تعاونی‌ها نباید به عنوان یک نیمکت نشین و ذخیره محسوب شوند. افزود: اتاق تعاون به عنوان بازوی اجرایی بخش دولتی تعاون و بخش اجرایی تعاونی‌ها کارکرد موفقی داشته دارد و می‌تواند در تصمیم سازی و تصمیم گیری‌ها از آن استفاده مناسبی را داشته باشیم.

رمضانی تصریح کرد: امیدواریم با همکاری اطاق تعاون، مسئولان شهرستان ومردم بتوانیم جایگاه تعاونی‌ها را درشهرستان کاشان بیش از پیش ارتقا دهیم.

همایش تعاون گران و کارآفرینان شهرستان کاشان، صیح امروز، شنبه، پانزدهم شهریور، با عنوان ‹‹ عزم ملی و مدیریت جهادی در اقتصاد مقاومتی›› در سالن اجتماعات اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان با حضور معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، کار‌شناسان فرمانداری ویژه، مدیران تعاونی‌ها، کار آفرینان و روسای مراکز آزاد آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان کاشان برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز