خبرگزاری کار ایران

کارشناس مهارت‌های زندگی:

مهارت آموزی فرزندان محدود به تابستان نیست

کد خبر : ۱۹۵۶۱۶

شناخت استعداد فرزندان، به مهارت تبدیل می‌شود.

کار‌شناس دوره‌های مهارت‌های زندگی گفت: شناخت استعداد فرزندان، به مهارت تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، «اعظم فره‌مند» در همایش «مهارت آموزی» که در فرهنگسرای مهر سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان برگزار شد، اظهار داشت: با‌شناختی که والدین از استعداد فرزندان خود در زمینه‌های مختلف دارند می‌توانند با شکوفایی و پرورش این استعداد‌ها آن را تبدیل به مهارت و کاربردی کنند.

وی با تاکید بر اینکه آموزش مهارت‌های زندگی برای ورود فرزندان به جامعه ضروری است، افزود: فرزندان برای زندگی اجتماعی نیازمند آموزش این مهارت‌ها از طریق والدین هستند.

به گفته وی، خودآگاهی، شناخت توانایی‌ها و نقاط ضعف و قوت و تبدیل به مهارت این استعداد‌ها از عوامل ضروری برای آموزش مهارت‌های زندگی در راستای ورود فرزندان به جامعه است.

این کار‌شناس، وقت گذاری فرصت دو تا سه ساعت در هفته برای آموزش مهارت‌های زندگی به فرزندان را تاکید کرد و گفت: برنامه ریزی منظم و مستمر در طول سال برای یادگیری مهارت‌های فرزندان و ثبت نام آن‌ها در دوره‌های آموزشی فرهنگسرا‌ها ضروری است.

فره‌مند، با اشاره به اینکه مهارت آموزی فرزندان محدود به تعطیلات تابستان نیست، افزود: مهارت آموزی در طول سال بایستی مستمر و مداوم باشد.

وی فرصت گذاری و تلاش برای تبدیل استعداد فرزندان به یک مهارت را خاطر نشان کرد و گفت: برنامه ریزی مناسب و مطلوب در این راستا می‌تواند کمک شایانی در تسهیل و تسریع تبدیل این استعداد به مهارت داشته باشد.

به گفته وی، انتخاب دوره‌های آموزشی مناسب با مربیان مجرب و متبحر و استفاده از برنامه ریزی‌های پیشرفته از دیگر ارکان ضروری برای شناخت مهارت‌های فرزندان در زندگی است.

مدیر عامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان در ادامه این همایش، گفت: همت و تلاش شبانه روزی مجموعه فرهنگسراهای این سازمان اجرای ویژه برنامه‌های آموزشی مناسب برای خانواده‌ها است.

مهدی نادعلی، با اشاره به تلاش این سازمان برای اجرای برنامه‌های جذاب، شاد و آموزنده در راستای مهارت آموزی در فرهنگسرا‌ها افزود: اجرای طرح تابستانه، برگزاری همایش‌ها، نشست‌ها، جشن‌ها و کارگاه‌های آموزشی از جمله ویژه برنامه‌های آموزشی مناسب برای خانواده‌ها است.

وی، حضور خانواده‌ها از این ظرفیت‌ها و فرصت‌های آموزشی مطلوب فرهنگسرا‌ها را خواستار شد و اذعان داشت: خانواده‌ها با تنظیم یک برنامه مدون برای شرکت فرزندان خود در این دوره‌های آموزشی می‌توانند بهره‌مند شوند.

اجرای موسیقی ارف توسط خردسالان، تئا‌تر و نشست پرسش و پاسخ با والدین از جمله برنامه‌های همایش «مهارت آموزی» در فرهنگسرای مهر سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز