خبرگزاری کار ایران

امام جمعه موقت کاشان در دیدار با معاونین و مسئولین اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان کاشان؛

جوانان محور اصلی انقلاب‌های فرهنگی دنیا هستند

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۴۵۹

جوانان سربازان جبهه فرهنگی در دورانی هستند که هرچه به سمت جلو حرکت می کنند، دیدهای‌شان تیز تر می‌شود و سختی کار در این جبهه بیشتر خودش را نشان می‌دهد.

حجت الاسلام علی احتشام امام جمعه موقت کاشان گفت: جوانان سربازان جبهه فرهنگی در دورانی هستند که هرچه به سمت جلو حرکت می کنند دید هایشان تیز تر می شود و سختی کار در این جبهه بیشتر خودش را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان «حجت الاسلام علی احتشام» در مراسم ضیافت افطاری اتحادیه های انجمن اسلامی دانش آموزان شهرستان کاشان که با حضور معاونین و مسئولین این اتحادیه در شهرستان کاشان برگزارشده بود، حوادثو اتفاقات جهان اسلام، منطقه خاورمیانه و مصتضف نشین کره زمین را ناشی از انقلابهای مردمی در برابر زور و تجاوز دانست و گفت: معمولا تمام انقلاب‌های مردمی در دنیا در ماه مبارک رمضان به وقوع پیوسته است همانطورکه انجیل در ۱۲ ماه مبارک رمضان نازل شد.

وی زیر بنای انقلاب های نرم فرهنگی را ماه مبارک رمضان دانست و گفت: زنده ماندن انقلابهایی چون انقلاب حضرت مسیج با گذشت بیش از ۲۴۰۰ سال از انقلاب حضرت مسیح و گذشت ۱۴۰۰ سال از انقلاب حضرت محمد(ص) به خاطر انقلاب فرهنگی بوذه است.

امام جمعه موقت کاشان در ادامه گفت: در چینش فرهنگ علوی ما که با انقلاب نرم شروع و با انقلاب نرم ادامه خواهد داشت در این مکتب نرم که مکتب ایستادگی در برابر دشمن است نیازی به جنگ و دعوا ندارد اما خفاشان شب پرست نمی توانند انقلاب نرم امام خمینی(ره) را تحمل کنند و با آن مقابله می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین احتشام، از عمل به حق به عنوان دومین مرحله هدایت نرم نام برد و یادآور شد: خیلی ها بعد از علم به حق، عمل به حق در مرحله عمل به حق چون اراده های از خود نداشتند نتواستند مسؤولیتی را که بر عهده گرفته بودند انجام دهند.

امام جمعه موقت کاشان همچنین از اعمال حق به عنوان سومین مرحله هدایت نرم نام برد و افزود: اعمال حق کار ما را سخت‌تر می کند چرا که شیعه امیرالمومنین نمی تواند نسبت به وضعیت جهانی مسلمانان بی‌تفاوت باشد، لذا جوان و نوجوانی که با علم به عمل و عمل به حق آراسته است قطعا در مرحله اعمال به حق هم انسانی مسؤولیت پذیر است و زمانی که انسان مسؤولیت پذیرشد در برابر دیگران نیز احساس مسئوولیت خواهد کرد و به دنبال این خواهد بود که هنرمندانه فرهنگ مبارزه با ظلم و ظالم و فرهنگ دفاع از مظلوم را در نهاد همه افراد جامعه نهادینه کند.

حجت الاسلام و المسلمین احتشام خطاب به جوانان افزود: شما نوجوانان و جوانان دانش آموز در شهر و فضا و منطقه ای هستید که به راحتی می‌توانید با همیاری و همفکری و همدلی از عهده عمل به اهداف انقلاب نرم امام بر آمده و انقلاب فرهنگی را به سلامت به سرمنزل مقصود برسانید.

وی جوانان را به علت عدم وابستگی به دنیا و روح پاکی که دارند محور اصلی انقلاب‌های فرهنگی دنیا دانست و گفت: شیعه‌ای که درایام محرم برای امام حسین و یارانش عزاداری می کند و یا در صحنه علمی سانتی فیوژ تولید می کند به خاطر دنبال روی از حضرت علی، اهل بیت و نهج البلاغه است.

وی تمام انقلاب‌های نبوی، علوی، حضرت مسیج، موسی و پیامبراکرم را ناشی از انقلاب های نرم فرهنگی دانست و گفت: پیام انقلابهای فرهنگی این است که جوان مسلمان باید در برابر ظالم بایستد و زمانی که صدای مظلومی بلند است از آن حمایت کند.

وی با بیان اینکه نتایج هدایت قرآن در جبهه های ایمان، علم و عمل مشهود است گفت: در جبهه ایمان و علم باید حق را خوب بشناسیم و طوری نباشد که مانند عده ای که در اوایل انقلاب به دلیل عدم شناخت از ایمان و علم مجاهدین خلق شدند و به اسلام و انقلاب خیانت کردند.

وی نقش ولایت فقیه و رهبری جمهوری اسلامی ایران را در گسترش انقلاب‌های فرهنگی دنیا کار ساز دانست و گفت: پیروزی های مسلمانان غزه در برابر رژیم صهیونیستی علیرغم داشتن سپر آهنی و گسترش این پیام به کشور امریکای ناشی از نقش محوری مقام معظم رهبری است.

وی گروه داعش را دست پرورده آمریکا و صهیونیست دانست و گفت: گروه خائن داعش از از گسترش و نفوذ اسلام و قرآن غافل شده اند و نمی دانند که این جوانان هستند که توانسته اند با هواپیمای بهباد ساختمانهای کلیدی اسرائیل را شناسایی و هدف قرار دهند.

وی با بیان اینکه جوانان از شهید امامی، چمران و پسر سرمایه دار بزرگ ایتالیایی که نشات گرفته از پیام نرم امام خمینی است سرمشق می گیرند، خطاب به اعضای اتحادیه دانش آموزان شهرستان کاشان گفت: در شهر و منطقه ای که کار می‌کنید می توانید به راحتی در علم و عمل با همیاری و همدلی از عهده عمل اهداف نرم امام بربیایید و بهترین ها را انتخاب کنید.

وی اعمال حق علم به حق و عمل حق را مهمترین اهداف انقلاب نرم فرهنگی دانست و گفت: کسی که با علم و عمل حق آراسته است قطعا در اعمال حق نیز انسانی مسئولیت پذیر و مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم را در افراد و جامعه نهادینه می کند. وی در ادامه اظهارامیدواری کرد، در سالی که به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی توسط رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده است بتوانیم بهترین انتخاب و عملکرد را در حوزه فرهنگی داشته باشیم.

درابتدای این مراسم خادم رئیس اتحادیه انجمن های اسلامی شهرستان کاشان ضمن خیر مقدم و ارائه گزارشی از عملکرد این اتحادیه، به فیوضات ماه مبارک رمضان اشاره کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز