خبرگزاری کار ایران

در پنجمین شب ماه مبارک رمضان صورت گرفت

رئیس اداره بهزیستی کاشان از معلولین جسمی، حرکتی شهر قمصردلجویی کرد

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۷۱۵

معاون مدیرکل و رئیس اداره بهزیستی شهرستان کاشان به اتفاق رئیس دفتر خبرگزاری کار ایران(ایلنا) در کاشان، جمعی از پرسنل و کارشناسان اداره بهزیستی شهرستان کاشان با حضور از منازل تعدادی از مددجویان تحت پوشش این اداره در شهر قمصر از نزدیک ضمن دلجویی از این عزیزان مسائل و مشکلات آنها را مورد بررسی و رسیدگی قرارداد.

معاون مدیرکل و رئیس اداره بهزیستی شهرستان کاشان به اتفاق رئیس دفتر خبرگزاری کار ایران(ایلنا) درکاشان، جمعی از پرسنل و کارشناسان اداره بهزیستی شهرستان کاشان با حضور از منازل تعدادی از مددجویان تحت پوشش این اداره در شهر قمصر از نزدیک ضمن دلجویی از این عزیزان مسائل و مشکلات آنها را مورد بررسی و رسیدگی قرارداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان در این بازدید سه ساعته «دکتر امین عسگری» رئیس اداره بهزیستی شهرستان کاشان به اتفاق همراهان توانست با حضور در تعدادی از منازل مددجویان تحت پوشش این اداره به صورت تک تک صحبت و از نزدیک با مشکلات آن‌ها آگاه و در جهت رفع آن بر آید.

مشکلات معیشتی، مسکن، اشتغال، آموزش، خدمات مشاوره ای، پاراکلینیکی و غیره از مهتمرین مواردی بود که در این بازدید مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت.

تحلیل عضلات میوپاتی و فلج شدن تعدادی زن و کودک خردسال بر اثر ازدواجهای فامیلی، ناراحتی‌های اعصاب و روان مهتمرین عواملی بود که این تعداد معلول در شهر قمصر با آن دست و پنجه نرم می کنند.

عسگری در این دیدار تاکید جدی بر انجام آزمایشات زنتیکی قبل از ازدواج، بچه دارشدن و فرهنگ سازی در بروز کاسته شدن معلولیت ها در جامعه را خواستار شد و گفت: با توجه به اینکه آزمایشات ژنتیکی در بهزیستی کاشان به طور رایگان انجام می شود انتظار می رود به خاطر عواقب بعد از ازدواج فامیلی در این آزمایشات شرکت کنند.

یکی از مواردی که در بازدید هیئت همراه سخت افراد را تحت تاثیر قرارداد فلج بودن هر دو کودک پسر خردسال یک خانواده براثر ازدواج فامیلی در شهر قمصر بود. در این خانواده حاصل زندگی مشترک این زن و شوهر جوان که دختر عمو و پسر عمو با هم نسبت فامیلی داشتند و ازدواج کرده اند دو فرزند پسر معلول جسمی حرکتی در سنین ۸ و ۲ سالگی بود.

همچنین بازدید از خانواده معلول دیگری در شهر قمصر یک خواهر و برادر به خاطر ازدواج فامیلی پدر و مادرشان موجب معلولیت گردیده بود به طوری موجب تحلیل عضلات میوپاتی این افراد شده بود.

شایان ذکر است در پایان ماه مبارک رمضان چنین بازدید‌هایی با حضور رئیس و کارشناسان اداره بهزیستی کاشان در شهرهای برزک، سن سن، جوشقان قالی و کامو انجام شود و بیش از ۱۰ هزار افطاری بین مددجویان تحت پوشش در این شهر‌ها توزیع گردد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز