خبرگزاری کار ایران

با حضورمعاون مدیرکل و رئیس اداره بهزیستی کاشان؛

مراسم ضیافت مهر در شهر قمصر برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۶۱۹

با حضور معاون مدیرکل و رئیس اداره بهزیستی شهرستان کاشان، رئیس دفتر نماینده مردم نطنز بادرود و قمصر در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای اسلامی شهر، خیرین، جمعی از مسئولین محلی و مددجویان مجتمع بهزیستی قمصر مراسم ضیافت مهر و افطاری شامگاه چهارشنبه یازدهم تیر در مجتمع بهزیستی این شهر برگزارشد.

با حضور معاون مدیرکل و رئیس اداره بهزیستی شهرستان کاشان، رئیس دفتر نماینده مردم نطنز بادرود و قمصر در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای اسلامی شهر، خیرین، جمعی از مسئولین محلی و مددجویان مجتمع بهزیستی قمصر مراسم ضیافت مهر و افطاری شامگاه چهارشنبه یازدهم تیر در مجتمع بهزیستی این شهر برگزارشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان، معاون مدیرکل و رئیس اداره بهزیستی کاشان پس از پایان مراسم ضیافت افطاری که به همت این اداره و مجتمع بهزیستی شهر قمصر با حضور مددجویان تحت پوشش این اداره و جمعی از مسئولین محلی و خیرین در این شهر تدارک دیده شده بود، طی سخنانی در جمع خیرین، مسئولین و مددجویان شهر قمصر ضمن تشکر و قدردانی از خیرین در کمک به مددجویان، به برگزاری مراسم ضیافت مهر از چهارم ماه مبارک رمضان در مجتمع‌های بهریستی روستایی قمصر، برزک، سن سن، طاهرآباد، جوشقان قالی و کامو خبرداد و گفت: در این ضیافت‌ها بیش از ۱۰ هزار افطاری بین مددجویان تحت پوشش در این شهر‌ها توزیع می گردد.

وی از تحت پوشش قرار داشتن بیش از ۱۱۷ نفر معلول جسمی حرکتی در شهر قمصر خبرداد و گفت: از این تعداد ۶ زن سرپرست خانوار، ۳۴ نفر معلول جسمی، ۴ معلول اعصاب و روان، ۳ معلول ضایع نخاعی و ۴ معلول سایر هستند.

عسگری حضور در کنار معلولین آن هم در ماه ضیافت الهی را رحمت پروردگار الهی و دو چندان نمودن ثواب در این ماه دانست و گفت: با توجه به اینکه بهزیستی از بدو تولد تا بعد از مرگ با انسان است، متاسفانه شناخت صحصیحی از بهزیستی نیست.

رئیس اداره بهزیستی کاشان با ابراز تاسف از معلولیت های بسیار زیاد ناشی از ازدواج های فامیلی در شهر قمصر گفت: علیرغم وجود آزمایشات مشاوره زنتیکی که می شد از خیلی از معلولیت هاجلوگیری کرد مشاهده می کنیم که بیشترین معلولیت های جسمی حرکتی در شهر قمصر ناشی از ازدواجهای فامیلی است.

وی هدف از برگزاری ضیافت مهر در مجتمع های بهزیستی شهرستان کاشان را بررسی و رسیدگی به مشکلات معلولان با استفاده از کمک های خیرین، شوراهای شهر و معتدمین محلی دانست و خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر قمصر گفت: با توجه به اینکه اسکان معلولین شهر قمصز به هیچ وجه متناسب با وضعیت جسمی آنها نیست انتظار داریم حداقل زمینی برای ساخت مسکن ده معلول نیازمند این شهر اختصاص داده شود.

وی ایجاد یک مرکر فیزیو ترابی کار درمانی برای خدمات رسانی به معلولین این شهر را ضروری دانست و گفت: از خیرین و اعضای شورای اسلامی شهر قمصر انتظارداریم با کمک های مالی معلولین این شهر را در این جهت یاری کنند.

عسگری از ناکافی بودن امکانات اعتبارات دولتی با توجه به افزایش سرسام آور هرینه‌های درمان و دارو معلولین خبرداد و گفت: علاوه بر رسیدگی به ۱۱۷ معلول جسمی حرکتی شهر قمصر، از ابتدای سال گذشته تاکنون به ۳۵ نفر از معلولین این شهر خدمات مستمری بگیر، ۱۲ مورد درمان با ۲ میلیون تومان هزینه، ۳ مورد کمک هزینه دانشجویی یا ۴ میلیون تومان، ۳ مورد پرداخت حق بیمه خویش فرمایی، ۱۳ مورد کمک هزینه جهیزیه، تعداد زیادی استفاده از کمک هرینه آب، برق و گاز و ۱۴۸ کودک زیر شش سال مورد غربالگیری بینایی قرار گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه بیش از یک چهارم جمعیت کاشان به طرق مختلف از خدمات بهزیستی بهره مند می شوند گفت: از این تعداد به ۱۶ هزار نفر سنجش بینایی کودک زیر شش سال، ۶ هزار نفر غربالگری شنوایی، در کلیه مدارس کاشان آموزشهای مهارت و در کلیه دانشگاهها، پیش دانشگاهها، مدارس دخترانه، زندانها، کمپ ها و سطج جامعه برای بیش از ۱۶۰ هزار نفر آموزش پیش از ازدواج و مهارتهای زندگی انجام می دهیم.

وی از تحت پوشش داشتن ۶ هزار معلول و ۲ هزار خانواده زنان سرپرست خانوار در شهرستان کاشان خبرداد و گفت: کلیه خانواده هایی که برای درخواست طلاق به دادگستری کاشان مراجعه می نمایند قبل از هراقدامی از مشاورین بهریستی کاشان بهره مند ی می شوند.

وی از وجود ۷۰ مرکز توانبحشی تحت پوشش بهریستی در شهرستان کاشان شامل: مهدهای کودک، مراکز روزانه توانبخشی، مراکز شبانه روزی نگهداری معلولین، مشاوره ژنتیکی و مراکز رسیدگی به کودک آزاری خبرداد و گفت: بهزیستی کاشان علاوه بر پرداخت مستمری به مددجویان، کارهای فرهنگی، آمورش و درمانی را نیز در حیطه کاری خود قرار داده است.

شایان ذکر است پس از پایان مراسم ضیافت افطاری با حضور رئیس و کار‌شناسان اداره بهزیستی کاشان، خیرین، رئیس دفتر نماینده مردم نطنز، بادرود و قمصر در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای اسلامی شهر قمصر مشکل مددجویان این شهر مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز