خبرگزاری کار ایران

از آغاز برنامه تحول نظام سلامت؛

۸۱ زایمان طبیعی در کاشان انجام شد

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۴۶۷

از این تعداد، ۶۰ زایمان در مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان و ۲۱ زایمان طبیعی در بیمارستان شهید رجایی آران و بیدگل انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: از آغاز برنامه تحول نظام سلامت تاکنون ۸۱ زایمان طبیعی در کاشان انجام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان محمد حسین اعرابی در بازدید سرزده از روند اجرای برنامه تحول نظام سلامت در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: از این تعداد، ۶۰ زایمان در مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان و ۲۱ زایمان طبیعی در بیمارستان شهید رجایی آران و بیدگل انجام شده است.

وی، با اشاره به آغاز طرح تحول نظام سلامت در کشور از ۱۵ اردیبهشت ماه، تصریح کرد: انجام زایمان طبیعی رایگان در بیمارستان‌های تحت پوشش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یکی از بسته‌های خدمتی برنامه تحول در نظام سلامت است.

وی، با بیان اینکه در برنامه تحول نظام سلامت در صورتی که به دلایل پزشکی سزارین انجام شود ۱۰ درصد هزینه جراحی از بیمار اخذ می‌شود، ادامه داد: در سایر موارد اگر برگه ارجاع از پزشک خانواده یا مراکز روستایی یا کمیته امداد ارائه شود هزینه درمان بیمار به میزان ۵ درصد کاهش می‌یابد و مابقی هزینه درمان از سوی دولت پرداخت خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار امیدواری کرد: اجرای این برنامه زمینه ساز گسترش فرهنگ زایمان طبیعی در کشور باشد.

گفتنی است مراکز بهداشتی درمانی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز