خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز مشاوره آموزش و پرورش کاشان:

دانش آموزان نیازمند مشاوره شغلی و حرفه‌ای هستند

کد خبر : ۱۶۲۶۳۲

برای آنکه دانش آموزان ما بتوانند شغل مناسبی را انتخاب کنند، نیازمند مشاوره شغلی و حرفه‌ای هستند تا تصویر دقیقی از آینده شغلی خود داشته باشند.

رییس مرکز مشاوره آموزش و پرور ش کاشان گفت: برای آنکه دانش آموزان ما بتوانند شغل مناسبی را انتخاب کنند، نیازمند مشاوره شغلی وحرفه‌ای هستند تا تصویر دقیقی از آینده شغلی خود داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان «حسین عنایتی» در آیین گشایش نمایشگاه دست ساخته‌های دانش آموزان هنرستان شهید آوینی افزود: هفته معرفی مشاغل فرصتی است تا دانش آموزان تصور شغلی خود رادر برابر واقعیت‌ها مورد سنجش قرار داده و آگاهانه رشته تحصیلی خود را انتخاب کند تا با انبوه تحصیل کردگان جویای کار مواجه نباشیم.

وی اظهار داشت: اشتغال به عنوان یک ضرورت اجتناب نا‌پذیر در زندگی فردی واجتماعی مطرح می‌شود که تجزیه وتحلیل اطلاعات شغلی و انتخاب رشته تحصیلی مناسب باعثرضایت شغلی شده و در سطح کلان برای جامعه سودمند است.
وی تاکید کرد: فعالیت‌هایی که در هفته معرفی مشاغل صورت می‌گیرد، یکی از روشهای عینی وموثر راهنمایی شغلی است که باعثآشنایی دانش اموزان با مشاغل موجود در جامعه وشرایط بازار کار، کمک به توزیع متوازن دانش آموزان جهت ورود به رشته‌های مختلف تحصیلی با توجه به استعداد وعلائق خود ونیازهای جامعه می‌شود.

به گفته وی، برگزاری هفت نمایشگاه متمرکز از آثار و دست ساخته‌های دانش آموزان هنرستان‌های فنی و کاردانش، برگزاری جلسات سخنرانی و کارگاه‌های آموزشی با حضور کارآفرینان و کار‌شناسان برجسته در مدارس متوسطه از جمله برنامه‌های مرکز مشاوره آموزش و پرورش کاشان در هفته معرفی مشاغل است.

وی تاکید کرد: با توجه به ضرورت توجه به تحصیل معلولان برای نقش آفرینی در جامعه، نمایشگاه آثار دانش آموزان معلول جسمی و حرکتی از دیگر برنامه‌هایی است در هفته معرفی مشاغل در شهرستان کاشان برگزار می‌شود.

عنایتی گفت: دیدار دانش آموزان از مراکز صنعتی و کارگاه‌های حرفه‌ای، دیدار از هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و حضور والدین دانش آموزان در مدارس و صحبت با دانش آموزان از دیگر برنامه‌های هفته مشاغل در مدارس شهرستان کاشان است.

نمایشگاه‌های دست ساخته‌های هنرجویان کاشان به مناسبت هفته معرفی مشاغل تا روز دهم اردیبهشت در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش این شهرستان دایر خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز