خبرگزاری کار ایران

امام جمعه نوش آباد:

مسئله ازدواج آسان باید مورد توجه عموم مردم قرار بگیرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۳۰۹

امام جمعه نوش آباد در حاشیه دیدار با خانواده عروس و داماد نوش آبادی مسئله ازدواج آسان را مسئله‌ای مورد توجه دین اسلام دانست و بر توجه مردم به این موضوع تاکید کرد.

امام جمعه نوش آباد در حاشیه دیدار با خانواده عروس و داماد نوش آبادی مسئله ازدواج آسان را مسئله‌ای مورد توجه دین اسلام دانست و بر توجه مردم به این موضوع تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در آران و بیدگل، حجه السلام و المسلمین سید حسین علوی در خصوص مسئله ازدواج در بین جوانان اظهار داشت: انسان با ازدواج نیمی از دین خود را تکمیل و بیمه می‌کند و اگر برای احیای روش آسان این سنت حسنه اقدام کند با این کار نیمی از مشکلات سر راه جوانان برداشته می‌شود.

وی در ادامه افزود: در بین خانواده‌ها بعضی از چشم و هم چشمی‌ها و بعضی از مسائل مادی و سخت گیری‌های بی‌مورد باعثشده سن ازدواج در جامعه ما بالا برود اما اکنون شاهد اتفاق تازه‌ای بودیم که در کنار گلزار معطر شهدای گمنام در شهر ولایی و انقلابی نوش آباد دو زوج جوان این سنت حسنه را با مهریه‌ای خداپسندانه که یک جلد کلام الله مجید و تعداد ۱۴ سکه بهار آزادی است یک زندگی شیرین را به یاد ایثارگری‌ها و رشادت‌های شهدای گلگون کفن آغاز کرده‌اند؛ جلسه‌ای که بسیار معنوی و شور انگیز بود.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام حسن مجتبی(ع) نیز در دیدار با خانواده عروس و داماد نوش آبادی که جشن عقد ازدواج خود را در جوار گلزار شهدای گمنام برگزار کرده بودند اظهار داشت: شروع یک زندگی با عطر شهدای گمنام که در این شهر غریب هستند یکی از موضوعاتی است که این منطقه سابقه نداشته است و اکنون در جامعه با بازتاب خوبی روبرو بوده است.

ابوالفضل حسین دوست در ادامه افزود: مسئله ازدواج آسان که مورد تاکید مقام معظم رهبری است باعثگره گشایی در بسیاری از مشکلات جوانان می‌شود و در صورت پیروی از سخنان ایشان مشکلات اقتصادی که در این راه به وجود می‌آید مرتفع می‌گردد.

وی در خصوص تاثیرگذاری اینگونه برنامه‌ها در زندگی مردم یادآور شد: این نوع ازدواج یک نمونه از زندگی اسلامی بود و تاثیر زیادی بر عموم مردم خواهد داشت و برکات آن مستقیما به خود خانواده داماد و عروس باز خواهد گشت.

حسین دوست در ادامه گفت: اینگونه برنامه‌ها اگر توسط شخصی نظامی، طلبه یا شخصیتی مسئول انجام می‌شد شاید خیلی مورد توجه قرار نمی‌گرفت اما وقتی یک خانواده در سطح زندگی متوسط و شغل آزاد انجام می‌گیرد اثر گذاری مطلوب تری بر جامعه و فرهنگ اسلامی مردم دارد.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام حسن مجتبی در پایان این دیدار خاطر نشان کرد: هدف اصلی ما از حضور در کنار خانواده عروس و داماد احترام به این حرکت اسلامی شودکه این حرکت باید در بین جوانان ترویج داده شود تا در برنامه‌های عقدکنان و عروسی موجب برکت در زندگی زناشویی گردد.

پدر عروس نوش آبادی در حاشیه این دیدار گفت: علاقه خاص به شهدا و سابقه ۲۹ ماه و ۷ روز حضور در جبهه‌ها باعثشد تا با همراهی خانواده دست به این حرکت اسلامی بزنیم.

محسن آبشیرینی نوش آبادی در ادامه افزود: سخت گیری‌هایی که از سوی برخی خانواده‌ها قبل از ازدواج می‌شود موجب ترس جوانان از ازدواج می‌شود که همین موضوع سن ازدواج را در جامعه افزایش داده است.

وی در ادامه در اظهار داشت: توصیه ما به خانواده‌ها این است که پول خوشبختی نمی‌آورد و خانواده‌ها باید ازدواج را آسان بگیرند و سخت گیری‌ها کنار گذاشته شود چراکه در قدیم نیز ازدواج‌ها به آسانی شکل می‌گرفت و زن و مرد بدون هیچ مشکلی تا سالیان سال در کنار هم زندگی می‌کردند.

حمیدرضا کردگار، تازه داماد نوش آبادی نیز در خصوص ازدواج آسان خود گفت: هدف اصلی و پیام ما به مردم ازدواج آسان بود که پدر‌ها و مادر‌ها آسان بگیرند و زندگی کردن به سبک اسلامی باید به عنوان یک معیار قرار بگیرد ما نیز برای شروع زندگی خود از گلزار شهدا آغاز نمودیم تا از برکت معنوی استفاده و ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

تازه عروس نوش آبادی نیز در ادامه صحبت‌های تازه داماد خاطر نشان کرد: هدف دیگر ما این بود تا الگویی شویم برای جوانان دیگر که مادی گرا نباشند چرا که مهم‌تر از هر چیز عشق و علاقه است که باقی مانده و جاودانه خواهد بود.

فاطمه آبشیرینی در ادامه افزود: مشکلات همیشه در زندگی وجود دارد و زندگی سخت است اما جوانان و خانواده‌ها خودشان نباید مشکلات را زیاد کنند و به آن دامن بزنند چراکه تمامی شیرینی و لذت زندگی را از آنان سلب خواهد نمود.

مراسم ازدواج عروس و داماد نوش آبادی، در جوار قبور مطهر فرزندان امام حسن مجتبی(ع) ودر کنار گلزار پنج تن از شهدای گمنام شهر نوش آباد در محیطی ساده و معنوی برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز