خبرگزاری کار ایران

چهره ماندگار شعر و ادب فارسی در مراسم نکوداشت آل یاسین:

استاد آل یاسین(همایون کاشانی) جامعیت نگردوستی بود

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۸۱۲

چون هنوز قدری از فرهنگ و ادب سنتی شهر کاشان باقی مانده باعثشده برگزاری یادمان بزرگان شعر و ادب چون آل یاسین این ذهنیت ایجاد شود تا حرف‌هایی که در باره این شاعر بزرگ می‌دانیم دوباره تکرار شود.

ایلنا: چهره ماندگار شعر و ادب فارسی کشورمان گفت: چون هنوز قدری از فرهنگ و ادب سنتی شهر کاشان باقی مانده باعثشده برگزاری یادمان بزرگان شعر و ادب چون آل یاسین این ذهنیت ایجاد شود تا حرف‌هایی که در باره این شاعر بزرگ می‌دانیم دوباره تکرار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان «دادبه» شب گذشته در دهمین سالگرد نکوداشت استاد «سید رضا آل یاسین» شاعر اهل بیت معروف به همایون کاشانی که با حضور جمع کثیری از اساتید دانشگاه‌ها و شعرای شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل و خانواده ایشان در سالن آمفی تئا‌تر فرهنگسرای مهر سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان برگزار شده بود، ضمن ابراز تاسف و نگرانی از فراموش شدن و مورد تهاجم قرار گرفتن ادب و فرهنگ سنتی کشورمان گفت: با توجه به اینکه هنوز قدری از فرهنگ و ادب سنتی شهر کاشان باقی مانده باعثشده برگزاری یادمان بزرگان شعر وادب چون آل یاسین این ذهنیت ایجاد شود تا حرف‌هایی که در باره این شاعر بزرگ می‌دانیم دوباره تکرار شود.

وی سیف الله امینیان را تنها عامل دعوت به شهر کاشان جهت آشنایی با آل یاسین و فرهنگ و ادب این شهرستان عنوان کرد و گفت: با از دست دادن آل یاسین کسی که در زمان خودش درد و رنج جامعه را درک می‌کرد وقتی که به یاد این عزیز می‌افتم می‌بینم که چیز با ارزشی را از دست داده‌ایم.

وی با بیان اینکه یاد اصیل‌تر از خود آدمیزاد است گفت: آل یاسین در زمان خودش از طریق شعر مفاهیم کلی مسائل زندگی را یاد گرفت لذا یاد ایشان می‌تواند تاثیر زیادی در فرهنگ و ادب کشورمان داشته باشد.

چهره ماندگار شعر و ادب فارسی کشورمان با اشاره به اینکه در عصر آل یاسین جامعیت مورد نظر بود و ایشان با مسائل تربیتی جدید و جامعیت آشنا بود گفت: آل یاسین سنگ صبور انسانهایی شد که کسری عاطفت داشتند.

وی اشاره به برآیندی از وضعیت شعر وادب از زمان آل یاسین تاکنون گفت: اگر بتوانیم چیزی را جایگزین فضای زمان آل یاسین کنیم کار خوبی کرده‌ایم و گرنه خسته‌ایم.

وی آمورش از طریق شعر را بزرگ‌ترین شعر جاری عنوان کرد و گفت: جامعیت دوستی از ویژگی‌های منحصر به فرد آل یاسین است لذا بحثکردن در اینگونه فرهنگ‌ها یک توفیق الهی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز