خبرگزاری کار ایران

به همت کانون نشر فرهنگ اسلامی کاشان؛

دهمین سال نکوداشت استاد آل یاسین در کاشان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۶۸۵

به همت کانون نشر فرهنگ اسلامی کاشان دهمین سال نکوداشت استاد آل یاسین شاعر اهل بیت(ع) با حضور اساتید دانشگاه‌ها، اصغر دادبه چهره ماندگار ادب فارسی، شعرای منطقه کاشان و آران و بیدگل وخانواده ایشان در فرهنگسرای مهر سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان برگزار شد.

ایلنا: به همت کانون نشر فرهنگ اسلامی کاشان دهمین سال نکوداشت استاد آل یاسین شاعر اهل بیت(ع) با حضور اساتید دانشگاه‌ها، اصغر دادبه چهره ماندگار ادب فارسی، شعرای منطقه کاشان و آران و بیدگل وخانواده ایشان در فرهنگسرای مهر سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان مراسم یادمان که شامگاه روز گذشته با استقبال شعرا و فرهنگ دوستان ادب و فارسی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل برگزار شده بود شعرای حاضر درباره این شاعر به مرثیه سرایی و شعر‌خوانی پرداختند.

سخنرانان نیز از شعر وی در ادب معاصر و نقش اینکه استاد آل یاسین در برپا داشتن چراغ فرهنگ و ادبیات این سرزمین داشتند یاد کردند.

در ادامه مدرس‌زاده رئیس کانون نشر و فرهنگ اسلامی کاشان از این شاعر گرانقدر اهل البیت(ع) به عنوان کسی که نهج الباغه را به شعر در آورد نام برد و گفت: با توجه به اینکه «سید رضا آل یاسین» متخلص به همایون کاشانی صحیفه سجادیه و خطبه فدکیه حضرت زهرا را منظوم کردند. ما وظیفه داشتیم که در دهمین سال در گذشت این شاعر بزرگ مراسمی در خورشان و مقام این شاعر گرانقدر به عنوان یادمان با حضوراستادان دانشگاه‌ها، شعرای منطقه کاشان و دکتر دادبه چهره ماندگار ادب فارسی در این شهرستان برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه شعر آل یاسین در ادب معاصر و در برپا داشتن چراغ فرهنگ و ادبیات این سرزمین نقش بزرگی داشته است تصریح نمود: ال یاسین از خانواده روحانی برخواسته بود کاملا مردمی و آزاده بود و کسی بود که درد مردم را خوب می‌شناخت.

رئیس کانون نشر و فرهنگ اسلامی کاشان با اشاره به اینکه شعر آیینی انتقادی و اجتماعی آل یاسین همه پر از نکته‌هایی که به کار مردم می‌آمد بود، گفت: این نکته‌ها در شعر آل یاسین کم موهبتی نیست لذا جایگاه آل یاسین در شعر‌هایش به خوبی نشان داده می‌شود.

سید رضا آل یاسن «همایون» در خرداد ماه ۱۳۰۷ هجری شمسی در محله پشت مشهد کاشان در خانواده‌ای روحانی و اهل علم و اجتهاد چشم به جهان گشود پدرش مرحوم میرزا نظام الدین از بزرگان فقها و مجتهدان روزگار خود بود.

منظوم در آوردن میراثحضرت زهراء و صحیفه سجادیه از آثار این شاعر گرانقدر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز