خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش کاشان:

برنامه سالانه یک نقشه راه برای حرکت از وضعیت موجود مدارس به وضعیت مطلوب است

کد خبر : ۱۳۲۴۵۰

تهیه برنامه سالانه یک گام اساسی برای اجرای سند تحول بنیادین در نظام آموزشی با مشارکت همه ارکان مدرسه برای رسیدن به هدف است.

معاون آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: تهیه برنامه سالانه یک گام اساسی برای اجرای سند تحول بنیادین در نظام آموزشی با مشارکت همه ارکان مدرسه برای رسیدن به هدف است.

به گزارش ایلنا، «غلامحسین ناصح» در همایش «برنامه ریزی آموزشی» در جمع مدیران و معاونان آموزشی مدارس شهرستان کاشان افزود: برنامه سالانه یک نقشه راه برای حرکت از وضعیت موجود مدارس به وضعیت مطلوب است.

وی تصریح کرد: تهیه برنامه سالانه، عنصر اساسی برای تغییر و تحول در سازمان تا رسیدن به شرایط مطلوب است و این تعبیر کلام امام علی علیه السلام است که فرمود: هر روزتان یکی نباشد.

وی تاکید کرد: در سیستم متمرکز آموزشی، برخی اعتقاد به تهیه برنامه ندارند، ولی مدیری که برای تحول برنامه‌ای نداشته باشد، در عملکرد خود نا‌آشنا با اهداف سازمانی است.

به گفته وی، برنامه سالانه، تبیین اهداف آموزشی است و پیگیری حل مشکلات آموزشی در منطقه، منجر به حل مشکلات در سطح کلان خواهد شد.

وی بااشاره به کم رنگ شدن روح پژوهشگری در دانش آموزان گفت: یادگیری دانش آموزان در سطح دانش، باقی مانده است و در بخش تجزیه و تحلیل محتوا، توانایی و مهارت کمی دارند.

معاون آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش کاشان اظهار داشت: فرهنگ کتابخوانی و محتوای مکتوب در جامعه کم رنگ شده است و آثار آن هم به مدرسه و دانش آموزان رسیده است.

وی تاکید کرد: مدیران با مشارکت ارکان مدرسه در تهیه برنامه آموزشی به سوالات پاسخ می‌دهد که چرا دانش آموزان در کلاس درس، روحیه پرسشگری ندارند؟ چرا به تفکر منطقی عادت ندارند؟ چرا به تفکر منطقی عادت ندارند؟ چه چیزی باعثشده است که به کتاب و کتابخوانی اهمیت ندهند؟ و چگونه می‌توان دانش اموزان را به انجام تفکر و پژوهش علاقه‌مند کرد؟

به گفته وی، تقویت مهارت دقت و نگاه کاوشگر در محیط اطراف، تقویت مهارت فرضیه سازی و پاسخ برای رد یا قبول آن، راهکارهای ایجاد پژوهش در دانش آموزان است.

ناصح تصریح کرد: اگر روش تدریس در کلاس پژوهش محور باشد، دانش آموز، محور فعالیت آموزش و تربیت قرار می‌گیرد و راهکار آن، آشنایی معلمان با اصول و روش‌های تحقیق و پژوهش است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز