خبرگزاری کار ایران

مدیر اجرایی موسسه فرهنگی اکو در گفتگو با ایلنا:

تمدن و فرهنگ کاشان به عنوان نگین انگشتر دنیا می‌درخشد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۵۳۸

با توجه به قدمت بالای تاریخی، فرهنگی و تاثیری که شهرستان کاشان در منطقه دارد، به‌زودی دفتر نمایندگی اکو با همکاری شهرداری کاشان به منظور گسترش همکاری‌های فرهنگی و هنری، در این شهرستان دایر می‌شود.

ایلنا: مدیر اجرایی موسسه فرهنگی اکو گفت: با توجه به قدمت بالای تاریخی، فرهنگی و تاثیری که شهرستان کاشان در منطقه دارد، به‌زودی دفتر نمایندگی اکو با همکاری شهرداری کاشان به منظور گسترش همکاری‌های فرهنگی و هنری، در این شهرستان دایر می‌شود.

«محمدرضا جباری» در حاشیه دیداری که به اتفاق «افتخار عارف حسین» از کشور پاکستان و رئیس سازمان اکو از بناهای تاریخی و فرهنگی شهرستان کاشان داشتند، در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اعلام این مطلب از تمدن و فرهنگ شهرستان کاشان به عنوان نگین انگشتر دنیا نام برد و گفت: با ایجاد دفتر نمایندگی اکو دراین شهرستان باعثخواهد شد تا ده کشور عضو سازمان اکو گردشگران خود را به منظور بازدید و معرفی جاذبه‌های گردشکری و سوایق فرهنگی این شهرستان به دنیا تشویق نمایند.

مدیر اجرایی موسسه فرهنگی اکو با اشاره به اینکه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سازمان اکو با «سید محمدناظم رضوی» شهردار کاشان به منظور بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی کاشان به صورت دراز مدت و الگو در منطقه خواهد بود گفت: برنامه‌های فرهنگی، هنری، نقاشی، نمایشگاه‌های فرهنگی، جشنواره‌های موسیقی و تفاهم صنایع دستی از مهم‌ترین مفاد این تفاهم‌نامه سازمان اکو با شهرداری کاشان است.

شایان ذکر است که روز پنج شنبه بیست و هشتم آذرماه رئیس سازمان اکو که به منظور ایجاد تفاهم نامه همکاری فرهنگی و تاریخی به همراه کار‌شناسان این سازمان به شهرستان کاشان سفر کرده بود، به اتفاق شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر کاشان از بناهای تاریخی و فرهنگی کاشان از جمله تپه‌های سیلک، مقبره ملا محسن فیض کاشانی، کارگاه قالی بافی سنتی حاجی واجدی، خانه طبا طبایی‌ها، خانه منوچهری‌ها، مقبره محتشم کاشانی و غیره بازدید کردند.

دفتر موسسه فرهنگی اکو به عنوان یک موسسه بین المللی از ۱۷ سال پیش با توافق کشورهای عضو در تهران تاسیس شد که در حال حاضر ریاست آن را افتخار عارف حسین از کشور پاکستان به عهده دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز