خبرگزاری کار ایران

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان:

بیش از ۱۱ میلیارد ریال حجم قراردادهای طرح های پژوهشی دانشگاه کاشان با صنایع بیرونی

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۱۸۹

دانشگاه کاشان بیش از ۱۱ میلیارد ریال طرح های پژوهشی مرتبط با صنایع و سازمان های تحقیقاتی بیرونی داشته است.

ایلنا: معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان گفت: بیش از ۱۱ میلیارد ریال طرح های پژوهشی مرتبط با صنایع و سازمان های تحقیقاتی بیرونی داشته است.

«مجید منعم زاده» به مناسبت هفته پژوهش در گفتگو با خبرنگار ایلنا در کاشان، به چاپ ۳۰۰ مقاله آی اس آی و ۱۷۰ مقاله علمی پژوهشی در مجلات دانشگاههای جهان اسلام(آی اس سی) اعضای هیات علمی این دانشگاه اشاره کرد و افزود: نزدیک به ۳۰۰ مقاله از اساتید و اعضای هیات علمی این دانشگاه نیز در کنفرانس های مختلف ملی و بین المللی ارائه شده است.

وی، میزان اعتبارات هزینه شده این دانشگاه برای طرح های پژوهشی داخلی را حدود ۲۵۰ میلیون تومان ذکر کرد و اظهار داشت: حدود ۱۶۰ میلیون تومان از این اعتبارت برای طرح های ساخت شامل خرید تجهیزات مورد نیاز دانشگاه، آزمایشگاه ها و فناورانه و بقیه برای طرح های داخلی پژوهشی دانشگاه هزینه شده است.

به گفته وی، در سال جاری بیش از ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار پژوهانه به حدود ۱۵۰ استاد این دانشگاه اختصاص یافته است.

وی به روند رو به رشد فعالیت ها و دستاوردهای پژوهشی این دانشگاه اشاره کرد و افزود: انتخاب دکتر صلواتی به عنوان رتبه نخست جشنواره نانو کشور و معرفی کتاب دکتر قاسم پور از اساتید این دانشگاه به عنوان کتاب سال از جمله افتخارات پژوهشی دانشگاه کاشان در طول یکسال تحصیلی بوده است.

معاون پژوهشی دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد: برای نخستین بار در طول یکسال دو عنوان پتنت(اختراع بین المللی) از محققان این دانشگاه به ثبت رسید که این موفقیت به عنوان شاخص پژوهشی و فناورانه دانشگاه رقم خورد.

وی کسب مقام نخست تیم شهاب ۲ در مسابقات کن ست، کسب مقام دوم تیم دانشجویی در مسابقات ملی بازی سازی رایانه ای، مقام دوم تیم هیدیکا در هشتمین دوره مسابقات ملی کمیکار در بخش ایده برتر، کسب مقام سومی تیم سیلک در دومین جشنواره رباتیک و هوش مصنوعی، مقام سومی تیم دانشجویی مهندسی عمران دانشگاه در مسابقات بولینگ بتنی و کسب مقام هشتم تیم ریاضی این دانشگاه در مسابقات ریاضی دانشجویی کشور از جمله موفقیت های پژوهشی دانشجویان این دانشگاه در طول یکسال اخیر بوده است.

منعم زاده با بیان اینکه ارتقاء فرهنگ مطالعه و کتابخوانی تاثیر بسزایی در روند رو به رشد فعالیت های پژوهشی دانشگاه دارد افزود: در این راستا کتابهای مورد نیاز کتابخانه ها تامین و بنیاد کتاب مطهر و کتابخانه پردیس خواهران دانشگاه راه اندازی شد.

وی خاطر نشان کرد: جهت تکمیل چرخه فناوری، مدیریت فناوری حوزه معاونت پژوهشی و مدیریت مرکز کارآفرینی دانشگاه اقدام به برگزاری کارگاههای آموزشی جهت آشنایی با نحوه تجاری سازی و آشنایی با تجاری سازی فعالیت های پژوهشی برای اساتید و دانشجویان نموده است.

وی تامین منابع الکترونیک را از دیگر اقدامات پژوهشی دانشگاه برشمرد و گفت: با توجه به تحریم ها و محدود شدن امکان دسترسی به منابع الکترونیک، سامانه مدیریت تامین منابع در مرکز تامین منابع علمی دانشگاه راه اندازی که با این اقدام تحریم تبدیل به فرصت شد و با هزینه کمتر توانستیم نیاز اساتید و دانشجویان را تا حدی برای تامین منابع علمی برآورده سازیم.

دکتر منعم زاده به افزایش مجلات پژوهشی این دانشگاه اشاره کرد و افزود: در حال حاضر نزدیک به ۱۵ عنوان مجله علمی پژوهشی و ترویجی از این دانشگاه منتشر می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز