خبرگزاری کار ایران

با حضور مدیر کل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت علوم برگزار شد:

گردهمایی رؤسای مراکز کارآفرینی دانشگاه های منطقه مرکزی کشور در دانشگاه کاشان

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۶۸۳

ششمین نشست و گردهمایی رؤسای مراکز کارآفرینی دانشگاه های منطقه مرکزی کشور در دانشگاه کاشان با حضور مدیر کل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت علوم برگزار شد.

ایلنا: ششمین نشست و گردهمایی رؤسای مراکز کارآفرینی دانشگاه‌های منطقه مرکزی کشور در دانشگاه کاشان با حضور مدیر کل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت علوم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، رئیس دانشگاه کاشان در این نشست کارآفرینی را در راستای توسعه اقتصادی حایز اهمیت دانست و گفت: کارآفرینی به عنوان یک پدیده نوین نقش موثری را در توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور‌ها داشته است.

عباس کتابی یکی از مهم‌ترین معضلات جامعه را فارغ التحصیلان بیکار ذکر کرد و افزود: بایستی سعی شود ایجاد رشته‌ها متناسب با بازار کار تعریف شود.

وی به ایجاد شرکت‌های دانش بنیان ورشته‌های میان رشته‌ای و علوم کاربردی را در دانشگاه‌ها تاکید کرد و اظهار داشت: اگر بخواهیم علم رشد پیدا کند بایستی در عرصه کاربرد قرار گیرد.

کتابی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین مباحثدر کارآفرینی تبدیل تهدید‌ها به فرصت‌ها است افزود: یک کارآفرین موفق تهدید‌ها را به فرصت تبدیل می‌کند.

رئیس مرکز کارآفرینی دانشگاه کاشان نیز در این نشست به گزارشی از فعالیت‌های انجام شده این مرکز اشاره کرد و گفت: کارآفرینی مبنایی برای توسعه اقتصادی و اجتماعی است.

عقیقی هدف از برگزاری این نشست را ارائه تبادل تجربیات با مراکز کارآفرینی ذکر کرد و افزود: برگزاری نشست‌های منطقه‌ای فرصت تبادل نظر و ارائه راهکارهای لازم در جهت ارتقاء مراکز کارآفرینی در دانشگاه‌ها را فراهم می‌سازد.

در این نشست روسای مراکز کارآفرینی دانشگاه‌های منطقه مرکزی کشور نیز به بیان مشکلات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز