خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار و فرماندار کاشان در گفتگو با ایلنا:

مهاجرپذیر شدن کاشان بخشی از دلیل افزایش آمار طلاق در این شهر است

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۲۱۱

با توجه به اینکه شهرستان کاشان مهاجرپذیر شده و باعثشده تا حالت‌های بومی محلی قدیم که همه افراد همدیگر را می‌شناختند از بین برود دچار مشکلاتی چون افزایش آمار طلاق شده است.

ایلنا: معاون استاندار و فرماندار کاشان گفت: با توجه به اینکه شهرستان کاشان مهاجرپذیر شده و باعثشده تا حالت‌های بومی محلی قدیم که همه افراد همدیگر را می‌شناختند از بین برود دچار مشکلاتی چون افزایش آمار طلاق شده است.

«علیرضا جوادی» در گفتگو با خبرنگار ایلنا در کاشان با اعلام این مطلب گفت: در ایام قدیم در شهر کاشان اگر بزرگ خانواده‌ای برای خواستگاری دختری می‌رفت چون خانواده دختر از تمام اطلاعات اجداد و تیره آن خانواده پسر مطلع بودند پس از ازدواج هیچ مشکلی برایشان پیش نمی‌آمد.

وی با بیان اینکه متاسفانه درحال حاضر به دلیل مهاجرپذیر شدن کاشان فضای قدیمی که قبلآ در این شهر وجود داشت دیگر در محلات کاشان نیست و در بحثشناخت خانواده دختر و پسر دچار چنین مشکلاتی هستیم، گفت: به دلیل عدم شناخت خانواده‌ها نسبت به یکدیگر درحال حاضر شرایط برای رفتن خواستگاری دختر جهت ازدواج با پسرخاص شده است.

وی ورود مفاسد اجتماعی مانند اعتیاد صنعتی که به راحتی در برخوردهای اولیه و دوم قابل شناسایی نیست را دلیل دیگر این مشکلات دانست و گفت: می‌طلبد خانواده دختر و پسر قبل از ازدواج یک ارتباط تنگاتنگ و مداوم داشته باشند تا شناخت بیشتری نسبت به یکدیگر پیدا کنند.

فرماندار کاشان افزود: قبلآ در بحثازدواج شناخت خانواده‌ها از یکدیگر قبل از اقدام به عقد بود ولی الان این شناخت موکول شده به بعد از عقد و باید دختر و پسر با هم محرم شوند تا نسبت به یکدیگر شناخت پیدا کنندکه بعد ممکن است منجر به طلاق شوند.

وی با تاکید بر اینکه باید در ازدواج سطح توقعات طوری تنظیم شود تا زندگی مشترک زوجین پایدار بماند گفت: درحالی که نرخ بیکاری در شهرستان کاشان نزدیک به ۷ درصد است نرخ بیکاری کشوری ۱۴ درصد است که این خود جای شکرگزاری است.

وی تصریح نمود: این مقدار بیکاری که در حال حاضر در کاشان داریم معمولا جوانان تحصیل کرده‌ای هستند که حاضر نیستند به هر شغلی دست بزنند.

فرماندار کاشان در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در کاشان که آیا براساس نظریه بعضی از علمای دینی ندادن اولویت شغل به مردان دلیل افزایش آمار طلاق و بالا رفتن سن ازدواج نیست؟ گفت: با توجه به اینکه تنها مشکلات اقتصادی عامل افزایش آمار طلاق نیست لذا باید پیرامون این موضوع کار کار‌شناسی بیشتری شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز