خبرگزاری کار ایران

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آران و بیدگل در گفتگو با ایلنا:

آران و بیدگل در ردیف ۱۵ شهر برتر برگزاری واقعه غدیر در کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۶۶۹

فراموش شدن واقعه غدیر باعث۲۵ سال خانه نشینی حضرت علی(ع)، شهادت آن حضرت در محراب مسجد کوفه و در نتیجه عاشورا ی حسینی شد.

ایلنا: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آران و بیدگل گفت: فراموش شدن واقعه غدیر باعث۲۵ سال خانه نشینی حضرت علی(ع)، شهادت آن حضرت در محراب مسجد کوفه و در نتیجه عاشورا ی حسینی شد.

«سرهنگ سید مرتضی کسایی زادگان» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ایلنا در آران و بیدگل ضمن تبریک عید سعید غدیر خم، یکی از رسالتهای مهم اصحاب رسانه و خبرنگاران را تبیین غدیر در طول تاریح اسلام عنوان کرد و گفت: پبامیر اکرم(ص) بیان واقعه غدیر را وظیفه همگان دانسته تا حاضرین به غایبین انتقال دهند.

وی عید سعید غدیر را روز کامل شدن دین آن هم با معرفی حضرت علی(ع) به عنوان ولی و جانشین رسوال الله که خداوند دراین روز این نعمت را به بشریت هدیه کرد دانست و گفت: ولایت امیرالمومنین کامل‌ترین و جامع‌ترین نعمت خدا برای بشر در طول تاریخ است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آران و بیدگل تصریح نمود: دراین روز آنچه که وظیفه اصلی انبیاء از ابتدا تاکنون برای راهنمایی بشر بوده اتفاق افتاده است و بعداز آن هیچ پیامبری نبوده و نخواهد بود.

وی ولایت امیر المومنین در واقعه غدیر را از طرف خداوند متعال برای رهبری سعادت بشریت عنوان کرد و گفت: براساس روایات بالغ بر یک صد هزار نفر در برکه غدیر حضور داشتند و رسوال الله حضرت علی(ع) را به ولایت و جانشین خود معرفی کرد.

کسایی زادگان فراموش شدن واقعه غدیر را موجب ۲۵ سال خانه نشینی حضرت علی، شهادت آن حضرت در محراب مسجد کوفه و در نتیجه واقعه عاشورا ی حسینی عنوان نمود و گفت: اگر مردم آن زمان پیام غدیر را درک کرده بودند مطمئنا حقیقت دین نعمتش برای بشریت هویدا می‌شد و بشریت می‌توانست از آن همه نعمتی که خداوند منظور کرده بهره‌مند شود.

وی با بیان اینکه انشائالله با ظهور امام زمان(ع) واقعه غدیر هویدا می‌شود و مردم طمع عدالت را خواهند چشید. گفت: در انقلاب اسلامی مردم پیام غدیر را بعد از چند صد سال درک کردند به آن معرفت نشان دادند و عمل کردند.

وی انقلاب اسلامی ایران را فریاد و خطیه غدیر که مردم را به حرکت در آورد تا پرچم عدالت در جهان زیر سایه ولایت برافراشته شود عنوان کرد و گفت: سازمان بسیج ۳ سال است که واقعه غدیر را در سطج کشور اجرا می‌کند و سال اول فقط این مراسم در یک شهرقم برگزار می‌شد.

کسایی زادگان از برگزاری واقعه غدیر سال گذشته در ۱۰۰ شهر کشور که یکی از آن شهر‌ها نیز آران و بیدگل بود خبرداد و گفت: شهرستان آران و بیدگل درسال ۹۱ در زمره ۱۵ شهر بر‌تر وممتاز در برگزاری واقعه غدیر قرار گرفت.

وی تصریح نمود: این مراسم امسال نیز از محل ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان تا صحن مطهر هلال ابن علی(ع) با خطبه خوانی و بازگویی مراسم واقعه غدیر با شکوه فراوان برگزار شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آران و بیدگل بازسازی واقعه غدیر سال جاری شهرستان آران و بیدگل را درقالب کمیته‌های مختلف از ۴۰ روز قبل با همکاری هیئات مذهبی این شهر عنوان نمود و گفت: اعتقاد داریم همانطور که ایام محرم و فاطمیه را هیئات مذهبی گرداننده آن هستند سپاه و بسج نیز چون یک نهاد مردمی است امسال نیز این مراسم با همکاری و حضور پررنگ‌تر هیئات مذهبی برای حفظ معنویت واقعه غدیربا جدیت برگزار شد.

وی حضور کار‌شناسان مذهبی واستفاده از علمای دینی را مهم‌ترین دلیل برگزاری بسیار خوب واقعه غدیرامسال در این شهرستان عنوان نمود و گفت: حضور کار‌شناسان بسیار خوب و ورزیده و استفاده از علمای دینی برای تایید محتوای آنچه که اجرا کردیم باعثشد تا با کمترین عیب و ایرادی این برنامه عظیم سیاسی، مردمی و مذهبی درشهرستان دار الشهدای آران و بیدگل اجرا شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان آران و بیدگل از هیئت‌های مذهبی، شهرداری، آستان امامزاده محمد هلال بن علی(ع)، ادارات، نیروی انتظامی و باشگاه سوارکاری آران و بیدگل به دلیل حمایت در جهت برگزاری هر چه بهتر این برنامه تشکر و قدردانی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز