خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان در مراسم تودیع و معارفه شهردار کاشان:

توسعه و پیشرفت شهر کاشان باید متناسب با فرهنگ این شهر باشد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۲۲۷

هرچند «سید محمد ناظم رضوی» تجارب ارزنده‌ای در مناطق مختلف شهرداری تهران دارند ولی به ایشان تاکید جدی دارم با توجه به اینکه که همه تجارب در شهرداری تهران تجارب موفقی نیست این تجارب را در شهر دارالمونین کاشان پیاده نکنید.

ایلنا: استاندار اصفهان گفت: هرچند «سید محمد ناظم رضوی» تجارب ارزنده‌ای در مناطق مختلف شهرداری تهران دارند ولی به ایشان تاکید جدی دارم با توجه به اینکه که همه تجارب در شهرداری تهران تجارب موفقی نیست این تجارب را در شهر دارالمونین کاشان پیاده نکنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان «رسول زرگر‌پور» در مراسم تودیع و معارفه شهردار کاشان، ضمن تبریک عید سعید غدیر خم، شهرداری را نهادی کاملا مردمی دانست و گفت: دولت به صورت محدود وظیفه سیاست گذاری و برنامه ریری کلان را به عهده می‌گیرد.

وی تحقق اصل مردم سالاری دینی در توسعه شهر‌ها را در راستای تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا‌ها عنوان نمود و گفت: خوشبختانه شوراهای اسلامی شهر‌ها و روستا‌ها در دوره‌های مختلف موفق عمل کرده‌اند.

وی تعامل و همکاری در توسعه و آبادنی شهر‌ها را مهم دانست و گفت: درحالی که ۷۵ درصد جمعیت کشور در شهر‌ها زندگی می‌کنند در استان اصفهان ۸۵ درصد جمعیت در شهر‌ها زندگی می‌کنند و این استان با داشتن ۱۰۵ شهر مقام اول را در کشور دارد.

استاندار اصفهان شهرهای قم، نیشایور و کاشان را به عنوان سه شهر مهم دینی و شیعی کشور نام برد و خطاب به شهردار جدید کاشان گفت: با توجه به اینکه شهرستان کاشان مهد معماری شهرسازی اسلامی و دارای هویت خاصی از نظر دینی است، ضمن اینکه این هویت باید همچنان حفظ شود، در جهت تقویت آن نیز باید تلاش جدی تری به عمل آید.

زرگر‌پور با تاکید براینکه شهردار جدید کاشان باید هویت کاشان را استاندارد سازی کند گفت: با توجه به اینکه بودجه سال جدید شهرداری کاشان با کمک‌های خوبی که مردم کاشان به شهرداری می‌کنند بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان، یعنی برای هر نفر ۴۰۰ هزارتومان که متوسط سرانه استان اصفهان بوده است باید این بودجه در جهت توسعه و ایجاد زیرساختهای این شهر بیشتر هرینه شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه هرچند شهرداران کاشان در دوره‌های مختلف تلاشهایی کرده‌اند ولی وضعیت فعلی شهر کاشان به هیچ وجه درشان مردم این شهر مذهبی و دارالمومنین نیست، گفت: شهر کاشان باید خیلی زیبا‌تر، آرام‌تر و دلپذیر‌تر برای مردم خوب کاشان باشد و در تراز اول شهرهای کشور قرار گیرد.

زرگر‌پور با تاکید براینکه شهرکاشان باید از لحاظ آبادانی، عمرانی و فضای اسلامی در شان مردم این شهر قرار گیرد، خطاب به شهردار کاشان گفت: مواظب باشید هویت این شهر که یک هویت معماری اسلامی است از بین نرود.

وی تعادل در اجرای کارهای عمرانی و خدماتی بین مناطق مختلف شهر کاشان را مورد تاکید قرارداد و گفت: همانطور که در بالا شهر کاشان آبادانی صورت می‌گیرد پایین شهری‌ها نیز مستخق آبادانی هستند.

استاندار اصفهان تصریح نمود: هرچند «سید محمد ناظم رضوی» شهردار جدید کاشان تجارب ارزنده‌ای در مناطق مختلف شهرداری تهران دارند، ولی به ایشان تاکید جدی دارم با توجه به اینکه همه تجارب در شهرداری تهران تجارب موفقی نیستند این تجارب را در شهر دارالمونین کاشان پیاده نکنید.

استاندار اصفهان با تاکید براینکه توسعه و پیشرفت در شهر کاشان باید متناسب با فرهنگ این شهر باشد، خطاب به شهردار کاشان گفت: تجربه ۳۰ سال خدمتگزاری من در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این است که اگر شهردار کاشان کاری انجام داد، دید که لبخند برچهره مردم کاشان است، بدانید که کارتان درست و موفق بوده و رضایت مردم تامین شده است، ولی وقتی که کاری انجام دادید و دیدید که مردم ناراضی هستند بدانید که در کارتان موفق نبوده‌اید.

زرگر‌پور ضمن تشکر و قدردانی از خدمات ارزنده سعید مدرس‌زاده شهردار اسبق کاشان گفت: همانطور که ۱۵ سال پیش در پست معاون وزیر کشور «سید مهدی ناظم رضوی» پدر شهردار جدید کاشان را به عنوان شهردار کاشان معرفی کردم و ایشان موفق عمل کردند، امیدوارم فرزند ایشان نیز بتواند با فعالیت بیشتر و درجهت رضایتمندی مردم دراین شهر گا م‌های اساسی و خوبی بردارد.

شایان ذکر است استاندار اصفهان قبل از حضور در مراسم تودیع و معارفه شهردار کاشان با حضور در گلزار شهداء این شهرستان با نثار فاتحه و صلوات به مقام والای شهداء ادای احترام نمود و مورد استقبال مردم، مسئولین، اعضای شوراهای شهر‌ها و روستا‌ها و شهرداران شهرستانهای کاشان، آران و بیدگل، گروه‌ها و احزاب سیاسی این شهرستان قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز