خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه کاشان:

تحول و پیشرفت در تمام عرصه‌های کشور متضمن تبدیل علم به فناوری است

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۳۸۹

اگر شوراهای شهر و روستا، شهرداران و دهیاران با برقراری تعامل قوی و استفاده از ظرفیتهای خوبی که در شهرستان کاشان وجود دارد استفاده کنند خواهیم توانست پیشرفتهای زیادی در عرصه‌های مختلف داشته باشیم.

ایلنا: رئیس نخستین همایش چشم انداز‌ها و چالش‌های مدیریت شهری در دانشگاه کاشان گفت: اگر شوراهای شهر و روستا، شهرداران و دهیاران با برقراری تعامل قوی و استفاده از ظرفیتهای خوبی که در شهرستان کاشان وجود دارد استفاده کنند خواهیم توانست پیشرفتهای زیادی در عرصه‌های مختلف داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان «عباس کتابی» در نخستین همایش چشم انداز‌ها و چالش‌های مدیریت شهری در دانشگاه کاشان که با حضور اعضای شوراهای شهر و روستاهای و شهرداران و دهیاران شمال استان اصفهان، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، معاونین برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری کاشان و اساتید دانشگاههای مختلف کشور در این دانشگاه برگزار شد، از قدمت ۴۰ سالگی دانشگاه کاشان خبر داد و گفت: در حال حاضر بالغ بر ۸ هزار نفر دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی ورودی‌های سال جدید دانشجو در مهرماه سال جاری در دانشگاه کاشان را ۳ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد دانشجوی جدید الورود ۱۲۰۰ نفر دانشجوی ارشد، ۲۰۰ دانشجوی دکترا و ماببقی کار‌شناسی هستند.

رئیس دانشگاه کاشان از وجود بالغ بر ۳۰۰ عضو هیئت علمی، ۱۲ دانشکده و ده پژوهشکده در این دانشگاه خبرداد و گفت: دانشکده‌های معماری و هنر، مکانیک تا مقطع دکترا، علوم انسانی، زبان خارجه، دانشکده علوم، چندین مرکز پژوهشکده و مدیریت واقتصاد که ازمهرماه سال جاری با ۴ گرایش جدید فعال شده در این دانشگاه است.

کتابی از فعال بودن پژوهشکدهای اسانس طبیعی در قمصر، رصد خانه نیاسر، مرکز رشد، نانو تکنولوژی و پژوهشکده فرش نیز در این دانشگاه خبرداد و گفت: وجود مزیتهای بسیار خوب به ویژه در منطقه کویری و داشتن سالانه ساعتهای زیاد تابش آفتاب بهترین زمینه برای جذب انرژی خورشیدی در کاشان است.

وی از فعال شدن پژوهشکده انرژی از سال ۱۳۸۶ پژوهشکده انرژی در دانشگاه کاشان خبر داد و گفت: راه اندازی اولین پژوهشکده نانو کشور در سال ۸۶ در کاشان یکی از افتخارات دانشگاه کاشان است.

رئیس دانشگاه کاشان همچنین با اشاره به اینکه کشورمان در سال ۸۰ رتبه ۵۰ نانو قرار داشت و دکتر صلواتی از این دانشگاه رتبه اول نانو را در کشور به دست آورد باعثشد تا با تلاشهای اساتید این رشته در دانشگاه کاشان در رتبه هشتم نانو قرار گیریم.

وی دانشگاه کاشان را بر اساس رتبه بندی وزارت علوم در رتبه ۱۷ کشور عنوان نمود و گفت: دانشگاه کاشان از نظر کیفیت آمورشی درسال ۹۱ رتبه ششم را به دست آورد.

کتابی با بیان اینکه براساس اهداف تعیین شده دانشگاه کاشان در سال ۱۴۰۴ به ۵ دانشگاه بر‌تر کشور تبدیل خواهد شد گفت: یکی از اهداف کلیدی دانشگاه کاشان ارتباط با جامعه است.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های نوین در دنیا به عنوان دانشگاه کار آفرین مطرح هستند گفت: اگر بر اساس سند چشم انداز از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های ملی و منطقه‌ای و فعالیتهای آموزشی خوب استفاده کنیم خواهیم توانست در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی پیشرفت کنیم.

رئیس نخستین همایش چشم انداز‌ها و چالش‌های مدیریت شهری در دانشگاه کاشان پیشرفت هر منطقه‌ای را مبتنی بر رشد علمی دانست و گفت: اگر شوراهای شهر و روستا، شهرداران و دهیاران با برقراری تعامل قوی و استفاده از ظرفیتهای خوبی که در شهرستان کاشان وجود دارد استفاده کنند خواهیم توانست پیشرفتهای زیادی در عرصه‌های مختلف داشته باشیم.

کتابی با بیان اینکه از ۱۴ رتبه جهانی دنیا از نظر تولید علم براساس شاخص پایگاه‌های جهانی بیش از ۴ درصد این رتبه در اختیار ایران قرار دارد گفت: اگر افق روند علم ادامه یابد کشور ایران جزء ده کشور بر‌تر دنیا از نظر علم خواهد رسید.

وی تحول و پیشرفت در تمام عرصه‌های کشور را تبدیل علم به فناوری دانست و گفت: علم افزایی خواهد توانست به پیشرفت جامعه کمک کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز