خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ایلنا:

مناسبات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی ایران با کشور الجزایر فعال می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۳۶۶

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان از ارتقاء مناسبات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی با کشور الجزایر در دیداری که هیئت پارلمانی کشورمان با مقامات عالی رتبه این کشور داشت کشور خبر داد.

ایلنا: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان از ارتقاء مناسبات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی با کشور الجزایر در دیداری که هیئت پارلمانی کشورمان با مقامات عالی رتبه این کشور داشت کشور خبرداد.

«عباسعلی منصوری آرانی» لحظاتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان با اعلام این خبر نتیجه سفر هیئت پارلمانی کشورمان به الجزایر را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در سفری که این هیئت به ریاست «علاء‌الدین بروجردی»، بنده و آقایان سبحانی‌نیا و آشوری‌تازیانی به کشور الجزایر داشتیم مشخص شد که نقاط مشترک زیادی ایران با کشور الجزایر دارد.

نماینده مردم شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی افزود: در این سفر طی دیدارهایی که با مقامات کشور الجزایر داشتیم مشخص شد که الجزایر با ایران در موضع گیری‌های سیاسی با اسرائیل، منطقه‌ای با ایران نقطه مشترک دارد.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با تاکید بر اینکه در دیدار‌ها و مذاکراتی که با مقامات این کشور داشتیم به نظر می‌رسد باید به صورت ویژه‌تر به کشور الجزایر نگاه کنیم، گفت: این هیئت در دیداری که با رئیس جمهور، نخست وزیر، روسای مجلس سنا و شورا و رئیس کمیسیون امنیت ملی الجزایر داشت پیرامون مسائل منطقه‌ای و نقاط مشترک بحثو تبادل نظر شد.

منصوری ادامه داد: در دیداری که معاون پارلمانی کشورمان با نخست وزیر این کشور که مسئولیت تیم اقتصادی کشور الجزایر را دارد، انجام داد قرار شد مصوباتی که قبلا پیرامون صنعت خودروسازی، کارخانه سیمان و مبادلات تجاری با این کشور داشتیم در سفر هیئت الجزایری که در آینده به ایران با معاون اول رئیس جمهور کشورمان خواهد داشت فعال شود.

وی سفر هیئت پارلمانی کشورمان به کشور الجزایر به منظور ارتقاء مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را بسیار مثیت ارزیابی کرد و گفت: به لحاظ مشترکات بسیار خوبی که کشورمان با کشور الجزایر در ارتباط با جهان اسلام و مبارزه با تروریسم و اسرائیل دارد به نظر می‌رسد باید به صورت ویژه‌تر به این کشور نگاه کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی استفاده از توانمندی کشور الجزایر در زمینه مبادلات تجاری، اقتصادی به لحاظ اینکه این کشور بیش از ۲۰ میلیارد دلار ذخایر در بانک جهانی دارد را برای ایران مهم خواند و گفت: امیدواریم این سفر بتواند آغازگر ارتباطات و روابط بیشتر با کشور الجزایر باشد.

شایان ذکر است این سفر که به دعوت همتای الجزایری بروجردی شنبه، ۲۰ مهرماه در قالب یک هیئت پارلمانی در زمینه مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی به الجزایر صورت گرفت و هیات کشورمان بامداد امروز چهارشنبه بیست و چهارم مهرماه به تهران بازگشت.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز