خبرگزاری کار ایران

به مناسبت روز جهانی مبارزه با هاری عنوان شد:

با تلاش همگانی به سوی ریشه‌کنی ‌هاری برویم

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۸۶۶

بیست و هشتم سپتامبر(۶مهرماه) روز جهانی ‌هاری نامگذاری شده است و شعار این روز " با تلاش همگانی به سوی ریشه‌کنی ‌هاری برویم " اعلام شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: بیست و هشتم سپتامبر(۶مهرماه) روز جهانی ‌هاری نامگذاری شده است و شعار این روز «با تلاش همگانی به سوی ریشه‌کنی ‌هاری برویم» اعلام شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در گفتگو با خبرنگار ایلنا در کاشان با اشاره به بالا‌تر بودن آمار حیوان‌گزیدگی در ایران نسبت به متوسط جهانی اظهار داشت: سالیانه ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار ایرانی توسط حیوانات گزیده می‌شوند.

دکتر سید علیرضا مروجی گفت: میزان ابتلاء به ‌هاری در ایران یک‌شصتم دنیاست با این حال مشکلاتی مانند سگ‌ها و گربه‌های ولگرد برنامه کنترل‌ هاری ایران را تهدید می‌کند.

وی افزود: سالانه ۱۰ میلیون نفر در دنیا دچار حیوان گزیدگی می‌شوند که از این تعداد ۵۵ هزار نفر آن‌ها جان خود را بر اثر‌ هاری از دست می‌دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه تصریح کرد: میزان حیوان گزیدگی در دنیا حدود ۴/۱ نفر به ازای هر هزار نفر است، در حالی که این میزان در کشور ما بیشتر و در حدود ۷۸/۱ نفر است.

دکتر مروجی یادآور شد: سال گذشته فقط پنج نفر بر اثر این بیماری در کشور ما جان خود را از دست دادند.

وی اظهار داشت: طی شش ماهه اول سال جاری بیش از ۴۵۰ مراجعه کننده به مراکز بهداشتی این دانشگاه بر عیله هاری واکسیناسیون شده و سرم ضد هاری را دریافت کردند.

معاون بهداشتی دانشگاه، با اشاره به روش آسان پیشگیری از بیماری ‌هاری افزود: تقریباٌ همه موارد ابتلای به این بیماری به مرگ منجر می‌شود.

وی، آگاهی اندک دانش‌آموزان در مورد این بیماری به خصوص در مناطق روستایی و وجود ویروس‌ هاری در حیوانات اهلی و وحشی ایران را مهم‌ترین مشکلات پیش روی کنترل‌ هاری عنوان کرد.

گفتنی است دانشگاه علوم پزشکی کاشان با تجهیز دو مرکز درمان پیشگیری هاری در شهرستان‌های کاشان و آران وبیدگل و فعالیت کار‌شناسان مجرب به صورت شبانه روزی درخصوص موارد حیوان گزیده آماده ارائه خدمت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز