خبرگزاری کار ایران

معاون پژوهش و برنامه ریزی مدیریت آموزش و پرورش کاشان خبر داد:

هوشمندسازی ۵۲۰ کلاس درس در کاشان

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۵۱۹

معاون پژوهش و برنامه ریزی مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: ۵۲۰ کلاس درس در مدارس این شهرستان با بهره گیری از فناوری های جدید ارتباطات و اطلاعات هوشمندسازی شده است.

ایلنا: معاون پژوهش و برنامه ریزی مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: ۵۲۰ کلاس درس در مدارس این شهرستان با بهره گیری از فناوری‌های جدید ارتباطات و اطلاعات هوشمندسازی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان «علیرضا فاضل دربندی» در همایش فضای سایبری و هوشمندسازی مدارس کاشان با اعلام این مطلب افزود: بنا به ضرورت استفاده فناوری‌های مدرن تاکنون ۴۰۰ کلاس درس در مدارس این شهرستان مجهز به دیتاپروژکتور و ۱۲۰ کلاس درس نیز با بردهای هوشمند تعاملی، تجهیز شده‌اند.
وی اظهار داشت: اتصال تمام مدارس شهری به اینترنت پرسرعت و ۷۰ درصد مدارس روستایی، از دیگر اقدام‌های آموزش و پرورش کاشان در این زمینه بوده است.
به گفته وی، توزیع دو هزار نرم افزار، کیف و کتاب الکترونیکی و برگزاری ۳۰۰ ساعت کلاس ضمن خدمت برای فرهنگیان از دیگر برنامه‌های این اداره برای هوشمندسازی مدارس بوده است.
معاون پژوهش و برنامه ریزی مدیریت آموزش و پرورش کاشان، با اشاره به ضرورت به روز رسانی اطلاعات به عنوان هنر معلمی در جامعه امروز، تصریح کرد: با این وجود نباید از آسیب‌های فناوری‌های مدرن نیز غافل بود.

یک استاد دانشگاه گفت: هوشمند سازی مدارس، ناشی از فناوری‌های مدرن است که تحول در جوامع به ویژه، نظام آموزشی را به دنبال داشته است.

«حمید رضا بیرانوند» در همایش فضای سایبری و هوشمندسازی مدارس کاشان افزود: اوج استفاده از فناوری و تصویر سازی برای انتقال مفاهیم در تاریخ و تمدن ایران بوده است که نمونه آن آثار کشف شده در «شهر سوخته» است.

وی، با اشاره به آثار فاخر در تاریخ و تمدن ایران تصریح کرد: محتوا سازی که بزرگان فرهنگ ایران داشته‌اند، امروز مورد غفلت واقع شده و ما از قافله تولید علم و تکنولوژی عقب مانده‌ایم.

وی تاکید کرد: دنیای غرب، با تولید فراوان فیلم و کارتون، فرهنگ خودش را بر جهان غالب می‌کند و در این فضای شلوغ، تولیداتی که مبتنی بر فرهنگ وطنی توسط فرهیختگان داخلی می‌تواند نمود و بروز داشته باشد.

وی گفت: خلاقیت محوری برای جلوگیری از انباشت محفوظات، تعامل در امر آموزش و حذف زمان و مکان از مهم‌ترین رویکردهای نظام‌های آموزشی، در فرآیند یاددهی و یادگیری است که در مسیر هوشمند سازی مدارس مورد توجه قرار گرفته است.

بیرانوند تاکید کرد: نتایج حاصل از تحقیقات نشان می‌دهد که آموزش با استفاده از تخته‌های تعاملی، به میزان ۳۵ درصد در بازده یادگیری موثر بوده است.

دبیر انجمن شرکت‌های هوشمند سازی مدارس کاشان گفت: استفاده از تکنولوژی آموزشی شرایط خاصی دارد که نقاط قوت و ضعف و تهدید‌ها و فرصت‌هایی را به دنبال دارد و باید مورد توجه قرار بگیرد.

«حسین بهبهانی‌پور» افزود: کمبود زیرساخت‌ها، عدم تجربه پروژه محوری، گزار فرآیند آموزش‌های سنتی به مدرن و عدم تسلط کافی ارکان انسانی به زبان‌های خارجی از ضعف‌های استفاده از تکنولوژی آموزشی است.

به گفته وی، تحول آموزشی با استفاده از ابزار نوین، صرفه جویی بهینه از منابع و استفاده صحیح از فناوری، نقاط قوت و شتابزدگی و عدم به کارگیری فناوری، عدم توجه به اموزش جامع معلمان و هزینه‌های مادی به عنوان تهدیدهای استفاده از فناوری‌های مدرن است.

نخستین همایش فضای سایبری و هوشمند سازی مدارس کاشان با حضور مدیران مدارس کاشان، کار‌شناسان تکنولوژی آموزشی و شرکت‌های تولید کننده نرم افزارهای آموزشی و سخت افزارهای کامپیوتری در سالن آمفی تئا‌تر دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز