خبرگزاری کار ایران

امام جمعه کاشان:

ملت‌ها به نظریه جمهوری اسلامی در قبال سوریه رأی دادند

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۲۹۲

نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان مسئله حمله یا عدم حمله به سوریه را یک رفراندوم جهانی میان دو نظریه متفاوت خواند و فاتح نهایی آن را جمهوری اسلامی معرفی کرد.

ایلنا: نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان مسئله حمله یا عدم حمله به سوریه را یک رفراندوم جهانی میان دو نظریه متفاوت خواند و فاتح نهایی آن را جمهوری اسلامی معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان «آیت‌الله عبدالنبی نمازی» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با اشاره به تحولات اخیر در مورد کشور سوریه و تهدیدات دولتمردان آمریکایی و سپس عقب‌نشینی آنها از این تصمیم اظهار داشت: پس از تصمیم رئیس جمهور آمریکا مبنی بر حمله نظامی به کشور اسلامی سوریه، شاهد بروز مخالفت‌های گسترده ملت‌ها و بسیاری از دولت‌ها در سراسر دنیا بودیم که حتی موجب شد انگلیس نیز که همواره در کنار ایالات متحده در تجاوز به کشورهای اسلامی نقش عمده داشت با مخالفت پارلمان مواجه شده و هم‌پیمان دیرین خود را در این عرصه تنها گذارد.

وی مسئله حمله یا عدم حمله به سوریه را را یک رفراندوم جهانی میان دو نظریه متفاوت خواند و تصریح کرد: در این عرصه نظریه جمهوری اسلامی به حل بحران سوریه از طریق مذاکره و راهکاردیپلماسی تأکید داشت و موضع آمریکا نیز حمله نظامی به این کشور اسلامی بود که در نهایت ملت‌ها و بسیاری از دولت‌ها به نظریه جمهوری اسلامی رأی دادند و یان به معنای پیروزی جمهوری اسلامی وشکست استکبار و صهیونیزم جهانی است.

امام جمعه کاشان با یادآوری عواقب سنگین حمله به سوریه، به نصب ۴ هزار موشک حزب‌الله به سوی تلاویوو حیفا اشاره و تصریح کرد: در صورتی که آمریکایی‌ها این غلط را مرتکب شده و به سوریه حمله می‌کردند باید فاتحه اسرائیل را می‌خواندند.

نمازی در بخش دیگری از خطبه‌ها با انتقاد از برخی بداخلاقی‌ها و تخریب اشخاص در برخی انتخابات نظیرانتخاب شهردار تهران بیان داشت: تضعیف‌ها و تخریب‌هایی که در این میان صورت گرفت با هیچ نگرش توحیدی منطبق نیست و با پیروی از اهل بیت(علیهم‌السلام) سازگاری ندارد و نباید این بداخلاقی‌ها در چنین عرصه‌هایی انجام پذیرد.

وی در عین حال از انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر کاشان ابراز رضایت و از رفتار برادرانه اعضای آن تقدیر کرد و با تأکید بر لزوم انتخاب هر چه سریع‌تر شهردار گفت: داشتن روحیه تعهد و خدمتگزاری، بهره‌مندی از تجربه مدیریتی، دارا بودن تخصص و دانش لازم برای اداره شهری بزرگ نظیر کاشان، برخورداری از قدرت تصمیم‌گیری و قاطعیت، دارا بودن روحیه همگرایی و پرهیز از خودمحوری و فردگرایی و نیز عدم داشتن رویکردهایی مانند باندبازی برخی از ویژگی‌های مهم برای انتخاب چنین فردی است.

خطیب نماز جمعه کاشان در قسمت دیگری از خطبه‌ها با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با ائمه جمعه و همچنین مسئولان سازمان حج به رهنمودهای ایشان پیرامون مسائل بین‌المللی و داخلی پرداخت و به برخی از فرازهای بیانات معظم‌له در خصوص توطئه‌‌آفرینی‌های استکبار جهانی برای تضعیف مسلمانان از طریق اختلاف‌افکنی‌های فرقه‌ای توسط رسانه‌ها و شبکه‌های به ظاهر اسلامی، لزوم مقتدر بودن در برابر دنیای غرب و عدم فریب در برابر لبخندهای دیپلماتیک آنان و نیز اهمیت جایگاه نماز جمعه به عنوان شبکه‌ای اسلامی، حکومتی، سیاسی و البته مستقل اشاره کرد.

نمازی همچنین میلاد حضرت ثامن‌الحجج(ع) را تبریک گفت و به پیروی واقعی از تعالیم آن حضرت علاوه بر حفظ و تعظیم شعائر نظیر برپایی جشن و مراسم ولادت تأکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز