خبرگزاری کار ایران

مسئولان و مدیران به شرکتهای داخلی اعتماد ندارند/ لزوم حمایت از تولیدکنندگان داخلی

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۶۶۳

مدیرعامل شرکت دانش بنیان زاگرس صنعت آرکا گفت: یک بار از خدمات شرکت ما در زمینه تخلیه کاتالیست استفاده کنید دیگر با هیچ شرکتی کار نخواهید کرد و این به دلیل تخصص،‌ نظم، تجهیزات پیشرفته و سرعت عمل ما است.

به دلیل نیاز به تخصصی بودن و با هدف تکیه و حمایت از دانش بومی کشور به فرمایش مقام معظم رهبری سال جاری سال" تولید، ‌دانش بنیان و اشتغال آفرین " نام گرفت. شرکتهای دانش بنیان در کشور با توانایی‌ها و خدماتی که ارائه می‌دهند می‌توانند بسیاری از مشکلات کشور را حل کنند اما علیرغم توانمندی‌های این شرکتها تلاشهای آنها به درستی دیده نمی‌شود و این به دلیل سایه سنگین شرکتهای رقیب خارجی در کشور است. " شرکت دانش بنیان زاگرس صنعت آرکا" از نمونه های بارز این نوع شرکتها  است که تجهیزات پیشرفته در زمینه شارژ انواع کاتالیستهای پتروشیمی‌ها و فولادی‌ها فعالیت دارد اما به دلیل سلطه شرکتهای خارجی نمی‌تواند آنچنان که باید دیده شود،‌خبرگزاری ایلنا در راستای عمل به رسالت حرفه‌ای خود در حمایت از تولید و کار گفت‌وگویی با مدیرعامل شرکت " شرکت دانش بنیان زاگرس صنعت آرکا" داشته است؛‌ در ادامه متن این گفت‌گو را میخوانیم؛

 

به گزارش ایلنا رسول آریان مدیرعامل شرکت دانش بنیان زاگرس صنعت آرکا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا،‌ گفت: ما تنها شرکت سازنده مکنده‌های صنعتی پر قدرت در دنیا با قدرت مکش 10 هزار متر مکعب بر ساعت در دنیا هستیم و تنها شرکتی هستیم که که مکنده را به طور کامل در کمپانی خود تولید می‌کند.

وی ادامه داد: این مکنده‌ها در شرایط بحران، صنایع فولادی پتروشیمی و فلزی استفاده می‌شود و می‌تواند تخلیه و شاررژ انواع کاتالیستها در پتروشیمی و فولاد را به سرعت تخلیه کند همچنین میتواند آنها را بسته بندی کرده و نظافت صنعتی را به صورت بلند مدت و روزانه داشته باشد.

مسئولان و مدیران به شرکتهای داخلی اعتماد ندارند/ لزوم حمایت از تولیدکنندگان داخلی

آریان درخصوص صادرات تولیدات و خدمات خود نیز گفت: متاسفانه تاکنون تنوانستیم صادراتی داشته باشیم اما این مورد یکی از اهداف ما است. وی عدم کسب حمایتهای لازم از سوی مدیران ومسئولان دولتی را از مهمترین مشکلات خود نام برد و ادامه داد: به دنبال خرید زمینی با مساحت بالا برای راه اندازی خط جدید خود و با هدف تمرکز بر صادرات از وزارت صنعت،‌معدن و تجارت هستیم و در این مورد نیز قول همکاریهایی به ما داده شده است و امیدواریم با تکیه بر دانش و مهندسی داخلی کارخانه‌ی خود را با هدف صادرات تاسیس کنیم. در این صورت میتوانیم برای 100 نفر دیگر به صورت مستقیم و 200 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد کنیم و اکنون با کشور عمان، روسیه و قزاقستان برای صادرات در حال مذاکره هستیم.

وی با اشاره به اخذ استانداردهای مختلف سی ای اروپا و استانداردهای مختلف جوش،‌ گفت: هم اکنون 100 نفر مشغول به کار در شرکت ما هستند و رقیب جدی‌ای نداریم زیرا شرکتهای دیگر بیشتر مونتاژ کار هستند اما ما حدود 80 تا 85 درصد قطعات مورد نیازمان را خود تولید می‌کنیم. مشکل کار این است که متاسفانه برخی از مدیران از شرکتهای خارجی حمایت می‌کنند که این نقطه ضعفی برای شرکتهای داخلی است و متاسفانه برخی از مدیران هنوز اعتماد به شرکتهای داخلی ندارند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان زاگرس صنعت آرکا ادامه داد: اغلب پتروشیمی‌های کشور از خدمات ما استفاده می‌کنند و همه اذعان دارند که شرکتشان به دلیل استفاده از دستگاههای ما رضایت دارند زیرا معتقدند که این دستگاهها خیلی بهتر و سریعتر از دستگاههای خارجی عمل می‌کنند.

آریان با توصیه به مدیران کارخانجات صنعتی به اعتماد و همکاری با شرکتهای داخلی گفت: کارخانجات صنعتی در استفاده از خدمات و دستگاهها به سمت شرکتهای دانش بنیان بیاند و حداقل از آنها حمایت کنند چرا که ما قیمتهای پایین‌تری داشته و ضمانت‌نامه 5 ساله بی قید و شرط و خدمات سریعتری ارائه می‌دهیم. زمان درخواست تا عرضه خدمات کمتر از یک هفته است در صورتی که در شرکتهای خارجی این زمان در بهترین حالت تا 6 ماه است.

وی با بیان اینکه 90 درصد کار شرکتهای داخلی به شرکتهای خارجی یا شرکتهایی با روشهای سنتی که بسیار برای کارگران مضر است سپرده می‌شود،‌ گفت: از مسئولان می‌خواهیم که از شرکتهای دانش بنیان حمایتهای داخلی را داشته باشند، می‌توانند ابلاغیه‌ای را مبنی بر این حمایت به شرکتهای داخلی ابلاغ کنند. همچنین این آمادگی را داریم که با تمام شرکتهای داخلی کشور که نیاز به خدمات ما دارند همکاری داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان زاگرس صنعت آرکا درپایان گفت: یک بار از خدمات شرکت ما در زمینه تخلیه کاتالیست استفاده کنید به شما قول میدهیم که با هیچ شرکت دیگری کار نخواهید کرد و این به دلیل نظم و تجهیزات پیشرفته و سرعت عمل ما است.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز