خبرگزاری کار ایران

درخواست کارگران آبدار کهکیلویه و بویراحمد برای پرداخت معوقات مزدی

asdasd
کد خبر : ۹۸۹۹۵۱

کارگران آبدار آبفای استان کهکیلویه و بویراحمد خواستار پرداخت مطالبات پنج ماهه خود هستند.

جمعی از کارگران آبدار آبفای استان کهکیلویه و بویراحمد در تماس با خبرنگار ایلنا، از شرایط دشوار زندگی خود در نتیجه‌ عدم دریافت پنج ماه حقوق خبر دادند و گفتند: در این اوضاع اقتصادی و علیرغم وجود تهدید کرونا، حقوق کارگران آبفا پنج ماه به تاخیر افتاده و ما علیرغم همه سختی‌ها مجبوریم بدون دریافت حقوق کار کنیم.

کارگران آبفای کهکیلویه و بویراحمد که اخیرا یک ماه از مطالبات خود را دریافت کرده‌اند، باتوجه به اوضاع معیشتی خود در این شرایط کرونایی گفتند: ما باید برای دریافت معوقات مزدی خود دوندگی کنیم؛ آبفا ادعا می‌کند بودجه ندارد و نهادهای بالادستی نیز هیچ نظارتی بر اوضاع ندارند و به فکر پرداخت مطالبات مزدی کارگران نیستند.

این کارگران با بیان اینکه سخت‌ترین کار را در این شرایط نامناسب انجام می‌دهیم و کار ما برای حفظ آرامش اهالی شهرمان بسیار مهم است، افزودند: باید مسئولان وزارت نیرو با نظارت بر عملکرد آبفا به فکر کارگران باشند و بودجه خاص برای پرداخت مطالبات مزدی آن‌ها اختصاص دهند.

آن‌ها اظهار داشتند: همه گرفتاری‌های امروز آب و فاضلاب مربوط به عملکرد مدیران است. یکی از این تصمیم‌های مشکل‌زا طرح ادغام کارگران آبفای روستایی با شهری است که مشکلات زیادی را برای دو طرف به وجود آورده است.

آن‌ها با انتقاد از اوضاع نامناسب معیشتی خود اظهار داشتند: علاوه بر دیرکرد در پرداخت دستمزدها، کارگران در زمینه پرداخت حق بیمه‌ها نیز با مشکل روبرو هستند.

کارگران با بیان اینکه در استان محروم کهکیلویه و بویراحمد، کار و زندگی می‌کنیم و توقع داریم مسئولان بیش از اینها به مساله معیشت و پرداخت دستمزد ما کارگران رسیدگی کنند، گفتند: در هر بار تجمعی که انجام می‌دهیم مسئولان وعده رسیدگی به مشکلاتمان را می‌دهند اما در عمل شاهد هیچ اتفاقی خاصی نیستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز