خبرگزاری کار ایران

دبیر جرایی خانه کارگر تبریز:

آذربایجان شرقی بیشترین سهم را در احداث واحدهای مسکوی کارگری خواهد داشت

asdasd
کد خبر : ۹۷۶۷۸۵

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز از پیگیری‌های جدی برای ایجاد واحدهای مسکونی در شرایط مناسب برای کارگران و بازنشستگان خبر داد.

 به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی خانه کارگر آذربایجان شرقی، کریم صادق زاده تبریزی در نشست هم‌اندیشی رابطین امور اعضای خانه کارگر و تشکل‌های کارگری استان که با حضور عبدحافظ، معاون جدید روابط کار و  ابراهیم نیا، رییس اداره تشکل‌های کارگری و کارفرمایی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی تشکیل شده بود، اظهار داشت: اکنون وضعیت معیشتی کارگران به حدی سخت شده که نه تنها قادر به خرید خانه که به یک کالای لوکس تبدیل شده، نیستند حتی از تامین هزینه‌های اجاره واحد مسکونی نیز به شدت در تنگنا قرار دارند.

عضو هیات مدیره انجمن خیران مسکن ساز آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری جلسات مشترک با مسئولان راه و مسکن و شهرسازی و معاون فرهنگی واجتماعی وزیر  تعاون کار ورفاه اجتماعی در ارتباط ارایه طرح برای تأمین مسکن برای کارگران و بازنشستگان و اخذ سهمیه مسکن ملی در استان گفت: خوشبختانه با پیشنهاداتی که در این جلسه ارایه شد بیشترین سهمیه برای آذربایجان شرقی در نظر گرفته شده و تلاش داریم این واحدها  با شرایط مناسب اقساطی و با کمک بانک‌های مسکن و رفاه در اختیار کارگران و بازنشستگان واجد شرایط  قرار گیرد.

کریم صادق زاده تبریزی در ادامه با قدردانی از اقدامات اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی در توسعه تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و بازنشستگی اظهار داشت: خانه کارگر تبریز به عنوان گسترده‌ترین تشکل کارگری در سطح استان با ۱۷۵ هزار عضو در جهت ارایه خدمت به کارگران در حوزه‌های مختلف بویژه مسایل کلان صنفی تلاش دارد و دیدگاه ما این است که همه تشکل‌های کارگری بر مبنای اساسنامه مستقل ولی در کنار هم در جهت منافع قشر زحمتکش کارگر تلاش کنند.

عضو هیأت رییسه و رییس فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تبریز با تشریح اقدامات مختلف انجام شده در دوره از شورا در جهت منافع کارگران گفت: در این دوره از شورا با تشکیل فراکسیون کارگری اقدامات بسیار خوبی صورت گرفت که مهمترین آن رسیدگی به وضعیت کارگران درون‌سازمانی و برون‌سازمانی و اختصاص زمین رایگان برای احداث بیمارستان ۳۲۷ تختخوابی تامین اجتماعی بود که پس از یک دهه اجرایی شد.

او افزود: یکی دیگر از اقدامات صورت  تشکیل  مجمع نمایندگان پاکبانان شهرداری تبریز بود و اکنون نیز مقدمات تشکیل شورای اسلامی کار شهرداری تبریز است که گسترده ترین شورای اسلامی کار استان خواهد بود که در تلاش هستیم تشکیل آن را به ۱۶ سازمان وابسته شهرداری تبریز توسعه دهیم که با اجرای آن بسیاری از نارضایتی‌های کارکنان و کارگران شهرداری تبریز با یک رویه قانونی دنبال خواهد شد.

صادق زاده تبریزی همچنین به ساماندهی وضعیت کارگران ساختمانی و فصلی و همچنین دستفروشان در تبریز اشاره کرد و گفت: متاسفانه با تمام تلاش‌ها اقدامی در جهت ایجاد سرپناه برای کارگران ساختمانی و فصلی صورت نگرفته که بایستی با جدیت آن را عملیاتی کنیم همچنین راهکارهای ارایه شده برای رفع مشکل دستفروشان را اجرایی کنیم.

او همچنین با تشریح فعالیت‌های خانه کارگر در ارایه خدمات به کارگران و برنامه‌های آتی این نهاد کارگری گفت: ارایه خدمات بیمه تکمیلی، عقد قرارداد با بیش از پانصد موسسه در زمینه‌های مختلف و ارایه تخفیف‌های ویژه و مهمتر از همه برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان کوتاه مدت به ۱۲۷ هزار در ۶۷ رشته همچنین فعال بودن مرکز آموزش علمی کاربردی و هنرستان و دبیرستان و راهنمایی تحصیلی خانه کارگر تبریز و احداث هتل آپارتمان  و مجتمع ورزشی و رستوران و تعاونی مسکن و مصرف کارگران صنوف خانه کارگر از اهم فعالیت‌های این نهاد کارگری و مردمی بوده که به طور مستقل و تنها با حق عضویت اعضا اجرایی شده است.

صادق زاده افزود: یکی از برنامه‌های آتی  خانه کارگر تبریز احداث مجتمع بزرگ تالارهای عقد و عروسی و استخر و سونا است که به دلیل بیماری کرونا آغاز عملیات اجرایی آن به تعویق افتاد که در تلاشیم آن را به زودی اجرایی کنیم.

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز خاطرنشان کرد: البته خانه کارگر تبریز با برگزاری همایش‌ها، دیدار با مسئولان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی همواره در جهت دفاع از منافع کارگران و بازنشستگان فعالیت گسترده دارد و جلسات  مداومی را در این خصوص برگزار می‌کند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز