خبرگزاری کار ایران

گلایه رانندگان کامیون تهران: حق بیمه رانندگان بیشتر از شرایط خویش‌فرما شده/ تامین اجتماعی: قرار بر حل مشکل است

asdasd
کد خبر : ۹۶۴۴۹۶

رئیس انجمن صنفی رانندگان کامیون تهران خواستار ادامه بیمه‌پردازی رانندگان کامیون به روال سابق شد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد خان بلوکی گفت: بر اساس قانون و توافقات حاصل شده نیمی از ۲۷ درصد حق بیمه رانندگان کامیون از طرف دولت پرداخت می‌شود، اما سازمان تامین اجتماعی برای ورودی‌های ۹۸ به بعد این موضوع را رعایت نمی‌کند و رانندگان باید همه حق بیمه را بپردازند.

او ادامه داد: این مشکل به دلیل بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی پیش آمده است و وضعیت به گونه‌ای شده که الان حق بیمه رانندگان بیشتر از بیمه خویش فرما شده و بار سنگینی بر دوش آنهاست. انتظار ما این است که پرداخت حق بیمه به روال سابق برگردد و رانندگان ملزم به پرداخت ۱۳.۵ درصد حق بیمه باشند.

محمد محمدی قره‌باغ (مدیرکل نام‌نویسی و حساب‌های انفرادی سازمان تامین اجتماعی) در گفتگو با ایلنا، با تایید این موضوع گفت: بر اساس لایحه بودجه امسال صندوق‌های بیمه‌ای ازجمله صندوق تامین اجتماعی مجاز نیستند که هیچ‌گونه بار مالی اضافه بر دولت تحمیل کنند. بر اساس وعده‌هایی که داده شده، قرار است با امضای تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان هدفمندی و وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مرتبط ازجمله وزارت کار، وزارت راه و سازمان تامین اجتماعی این مشکل رفع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز