خبرگزاری کار ایران

در برنامه کارگر ایرانی مطرح شد‌؛

مرکز علمی کاربردی به اعضای خانه کارگر تخفیف می‌دهد/ ۵۰ هزار نفر از مراکز علمی کاربردی فارغ‌التحصیل شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۹۵۹۸۰۵

رئیس ستاد مراکز علمی کاربردی خانه کارگر کشور گفت: در دریافت شهریه از دانشجویانی که عضو خانه کارگر هستند، تخفیف قائل می‌شویم.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد محجوب که مهمان این هفته برنامه کارگر ایرانی بود، توضیحاتی درباره تحصیل در مراکز علمی کاربردی خانه کارگر، شهریه‌ها، تخفیف‌ها و اعتبار مدارک آن ارائه داد.

او با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی خانه کارگر فعالیت خود را از سال تحصیلی ۸۲_۸۱ آغاز کرده است، گفت: اکنون ۲۱ مرکز علمی کاربری خانه کارگر در استان‌های مختلف کشور وجود دارد و از آنجا که ماهیت آموزش‌های این مراکز، آموزش‌های فنی و صنعتی است، مراکز ما عمدتا در شهرهای صنعتی و در کنار شهرک‌های صنعتی دایر شده است.

رئیس ستاد مراکز علمی کاربری خانه کارگر کشور ادامه داد: در مقاطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی متقاضیان می‌توانند بدون آزمون ورودی وارد مراکز علمی کاربری خانه کارگر شوند و در یکی از ۲۴۳ رشته‌ای که در این مراکز تعریف شده، تحصیل کنند.

به گفته او تاکنون بالغ بر ۵۰ هزار نفر از مراکز علمی کاربردی خانه کارگر فارغ‌التحصیل شده‌اند.

محجوب عنوان کرد: اغلب این افراد شاغل هستند و خوشحالیم که فارغ‌التحصیلان ما در رشته‌های تخصصی خود مشغول هستند که این اثرگذاری آموزش‌های ما را نشان می‌دهد.

او درباره شهریه مراکز علمی کاربردی خانه کارگر گفت: به صورت کلی شهریه مراکز علمی کاربردی کمتر از دانشگاه‌های آزاد و غیر انتفاعی است. شهریه افراد برای تحصیل در مراکز علمی کاربردی خانه کارگر برای یک ترم بین یک میلیون و ۱۰۰ هزار تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

محجوب ادامه داد: ما تخفیفات ویژه‌ای برای اعضای خانه کارگر در پرداخت شهریه درنظر گرفته‌ایم. به طور کلی شهریه مراکز به دو قسمت ثابت و متغیر تقسیم می‌شوند. شهریه ثابتی که حدود ۶۰۰ هزار تومان است وجود دارد و بسته به تعداد واحدهای انتخابی و نوع واحدها، شهریه متغیر مشخص می‌شود. تخفیفات مربوط به شهریه ثابت است و کسانی که عضو خانه کارگر باشند شامل تخفیف شده و اعضایی که فعالیت داشته باشند از تخفیفات بیشتری که گاه تا ۳۰ درصد هم هست، بهره‌مند می‌شوند.

او به امکانات فنی مراکز علمی کاربردی خانه کارگر اشاره و عنوان کرد: به جز چند مرکز استیجاری در مابقی مراکز، کارگاه‌ها در خود مرکز واقع شده‌اند و تمامی آموزش‌ها آنجا ارائه می‌شود.

رئیس ستاد مراکز علمی کاربردی خانه کارگر کشور با اشاره به شیوع کرونا درباره آموزش‌های غیرحضوری گفت: تا پایان سال گذشته که کلاس‌ها دایر بودند، اما در ماه‌های سپری شده از سال جاری آموزش‌ها به صورت غیرحضوری ارائه شدند. از آنجا که ماهیت آموزش‌های ما عملی است و نیاز به حضور افراد در کارگاه‌ها دارد، بعد از پایان ترم برنامه‌ریزی لازم برای گذراندن آموزش‌های عملی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فراهم آمد.

او در پایان عنوان کرد: جهان امروز جهان علم، دانش، مهارت و تخصص است و کسانی که در این زمینه گام بردارند به سطوح بالاتری می‌رسند. توصیه ما علم آموزی است و مراکز علمی کاربردی خانه کارگر نیز تلاش کرده‌اند فضای مناسبی برای این مهم فراهم آورند. مدارک ارائه شده در مراکز علمی و کاربردی خانه کارگر به تایید وزارت علوم می‌رسد و افراد برای ورود به مقاطع بالاتر می‌توانند آنها را ارائه دهند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز