خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد:

دولت پایه حق بیمه را در مناطق محروم بپردازد

asdasd
کد خبر : ۹۲۷۳۶۳

رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویر احمد گفت: می‌توان با برخی اصلاحات قانونی زمینه افزایش حمایت‌ها از شهروندان استان‌های محروم برای دریافت بیمه اجتماعی را فراهم کرد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، عیسی کریمی با بیان اینکه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر یک بیمه اختیاری است، گفت: بر این اساس هر قدر فرهنگ بیمه بیشتر در مناطقی جا افتاده باشد، ضریب نفوذ بیمه‌های اجتماعی نیز بیشتر می‌شود. به دلیل اینکه کهگیلویه و بویر احمد استانی محروم است و در آن تعداد کسانی که با پرداخت بیمه در آن مشمول دریافت مستمری بازنشستگی شده‌اند به نسبت برخی دیگر از استان‌ها کم است، فرهنگ بیمه‌ای نیز پایین‌تر است.

او با بیان اینکه هر چند به لحاظ مشارکت بیمه‌ای نسبت به میانگین کشور وضعیت بدی نداریم، اما در کل راضی نیستیم و احساس می‌کنیم ضریب نفوذ بیمه باید افزایش یابد، عنوان کرد: مشکل عمده‌ای که در این زمینه وجود دارد یکسان بودن قوانین برای استان‌ها و مناطق مختلف است، حال آنکه شرایط استان‌ها با هم تفاوت دارد.

کریمی توضیح داد: بر اساس قانون، دولت ۱۰ و بیمه‌پرداز پنج درصد حق بیمه را می‌پردازد. این نرخ برای روستاهای تهران همسان با روستا‌های محروم در کهگیلویه و بویر احمد است و مشخص است که چنین مساله‌ای در جذب مشارکت مشکل ایجاد می‌کند.

او ادامه داد: می‌توان با هدف ایجاد عدالت، تفاوت‌هایی قائل شد و به استان‌های محروم امتیازاتی داد. برای مثال دولت می‌تواند برای استان‌های محروم بیمه پایه را برای همه افراد تحت پوشش بپردازد و اگر کسی استطاعت داشت با پرداخت ما‌به‌تفاوت در سطوح بالاتر بیمه‌ای قرار گیرد. این اتفاق هم می‌تواند در استان‌های مختلف و هم در مناطق مختلف یک استان رخ دهد.

رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویر احمد با بیان اینکه حتی در یک استان شرایط افراد برابر نیست، تصریح کرد: برای مثال در استان ما شرایط کشت باعث می‌شود یک دهستان وضعیت بهتری نسبت به دهستان دیگر داشته باشد. در زمینه بیمه می‌توان این تفاوت‌ها را لحاظ کرد تا زمینه خدمات‌رسانی به همه افراد فراهم شود.

او با بیان اینکه البته ایجاد چنین تغییرات و نظام جدیدی مستلزم تصویب قوانین جدید و در نظر گرفتن بودجه‌های تازه‌ای است، گفت: نمایندگان مجلس نیز می‌توانند در این زمینه ورود کرده و اصلاحاتی صورت دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز