خبرگزاری کار ایران

علیرضا محجوب در مراسم روز جوان:

باید جوانان کارگر را که امید تغییر در جامعه هستند، پاس بداریم

asdasd
کد خبر : ۸۹۴۹۰۶

دبیرکل خانه کارگر گفت: ما باید کارگران جوان را پاس بداریم چراکه امید ما برای تغییر در جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محجوب (دبیرکل خانه کارگر) در مراسم روز جوان که به‌صورت آنلاین از صفحه دارالقرآن خانه کارگر برگزار شد، اظهار داشت: این جلسه دومی است که به‌جای جلسات حضوری، فرصت این را داریم که از راه دور ‌میزبان هم باشیم. ما این حرکت را یک حرکت تشکیلاتی می‌دانیم. انتظار ما این است که در این جشن حضور تشکیلاتی، منظم و فراوان اعضا شکل‌ گیرد. این مسئله هم تبلیغ لازم است و جدیت می‌طلبد. 

وی افزود: احتمال دارد که یازده اردیبهشت امسال مجبور باشیم به همین ترتیب و به صورت آنلاین مراسم را برگزار کنیم. روز ولادت حضرت علی اکبر(ع) را تبریک عرض می‌کنم. جمعیت ما روزی با پدیده جوانی رو به رو بود و آن زمان خیلی‌ها انتقاد می‌کردند اما ما می‌گفتیم که می‌توانیم این را یک فرصت تلقی کنیم. 

وی با اشاره به اینکه از نگاه جمعیت‌شناسان، سالخوردگی یا جوانی جمعیت یک ایراد به حساب می‌آید، گفت: چراکه جمعیت جوان هزینه‌های زیادی دارد. جمعیت سالخورده نیز هزینه‌های تامین اجتماعی زیادی می‌طلبد. الان جامعه ایران بیشتر به سمت سالخوردگی پیش می‌رود. در فرهنگ‌های لغت جوان را در مقابل پیر تعریف کرده است. «ز دانش دل پیر، برنا بود» ازجمله مصرع‌هایی است که به همین موضوع اشاره دارد. 

محجوب با تاکید بر اینکه مهم‌ترین افراد مملکت ما یعنی کارگران جوان را باید پاس بداریم، گفت: ماهاتمیر محمد در مالزی یکی از طراحان اقتصادی جوان بود که رهبر حزب کارگران جوان مالزی نیز شده بود. پدیده جوانی توانست بخشی از تاریخ آن کشور را تغییر دهد. مهاتیر محمد و همراهان حزبی‌اش با کارگر کارگر گفتن پیروز نشدند، بلکه با کار شدید تشکیلاتی، عضوگیری از یک مالزیِ بسیار پرمسئله و عقب‌مانده، جایی توسعه یافته و پیشرفته ساختند‌.

دبیرکل خانه کارگر گفت: کارگران جوان زنده باشید و بکوشید که با تلاش شما کشور ما می‌تواند آباد شود و تلخی‌های ما شیرین شود. حتی امروز کسانی که مثل بنده پیر هستند، از طریق جوانان می‌توانند نو شوند و به حرکت بیفتند. آنچه انتظار داریم تلاش و کوشش است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز