خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

همه کارفرمایان توان پرداخت هزینه مواد ضدعفونی کننده را ندارند/ حفظ سلامت نیروی کار در اولویت است

asdasd
کد خبر : ۸۷۸۸۱۰

ریس انجمن صنفی کارگری کارگران نساجی«ایران پوپلین» رشت با انتقاد از افزایش قیمت کالاهای بهداشتی و شوینده با شیوع بیماری کرونا، خواستار نظارت بیشتر مسئولان دولتی در این زمینه شد و گفت: همه واحدهای تولیدی و صنعتی استان گیلان توان پرداخت هزینه مواد ضدعفونی‌کننده را ندارند به همین دلیل هنور محل کار کارگران را ضدعفونی و گندزدایی نکرده‌اند.

پرویز زعیمی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه همه کارفرمایان واحدهای تولیدی گیلان توانایی خرید مواد شوینده و سایر امکانات بهداشتی را برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا ندارند و در این بین باید پرسید مسئول حفظ سلامتی نیروی کار این واحدها چه کسی است، اظهار داشت: متاسفانه باتوجه به هشدارهای جدی مسئولان بهداشتی کشور در رابطه با شیوع بیماری کرونا، هنوز بسیاری از واحدهای تولیدی وصنعتی مستقر در استان بویژه در شهرک‌های صنعتی امکان  به دلیل قیمت بالا امکان خرید مواد ضدعفونی‌کننده وشوینده بهداشتی را برای حفاظت از کارگران ندارند.

به گفته وی؛ در شرایطی که بسیاری از واحدهای تولیدی کوچک و بزرگ در وضعیت بد مالی قرار دارند، فراهم کردن مواد شوینده وضدعفونی‌کننده در این واحدها امکان‌پذیر نیست.

او با ذکر مثالی اضافه کرد: به عنوان نمونه واحد ایران پولین رشت که بنده به عنوان رئیس انجمن صنفی کارگران این کارخانه مسئولیت دارم، در روزهای گذشته کارفرمای این واحد برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در بین کارگران  اقدام به دریافت پیش‌فاکتور برای خرید  مواد ضدعفونی‌کننده کرد اما رقم حداقل  ۱۰ تا ۲۰ میلیونی برای موادی که بعد از چندروز دیگر مجددا باید خریداری شود در توان مالی این شرکت نیست و در حال حاضر با همان مواد شوینده و ضد فونی کننده وایتکس که بیشتر در دسترس است، محل کار کارگران را ضدعفونی کرده‌ایم.

وی افزود: انتظار می‌رود دولت، با در اختیار قرار دادن مواد شوینده و ضدعفونی کننده به واحدهای تولیدی و صنعتی بویژه واحدهای کوچک کم توان و ارائه بسته‌های بهداشتی به کارگرانی که در شرایط سخت مشغول کارند در حفظ سلامت آنها تعجیل کند.

او با بیان اینکه در حال حاضر نظارت دقیقی برای رعایت بهداشت کار و جلوگیری از  شیوع انواع بیماری‌ها در کارخانه‌ها و در میان کارگرانی که روزانه ۱۲ ساعت در شرایط سخت کار می‌کنند، وجود ندارد، افزود: بعد از گذشت چندین روز از شیوع بیماری کرونا در استان گیلان به دلیل بالا بودن هزینه‌ها بسیاری از کارخانجات و شرکت‌ها هنور محل کار کارگران را ضدعفونی وگندزدایی نکرده‌اند.

زعیمی حفظ سلامت نیروی کاررا اولویت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و صیانت از سرمایه‌های ملی  عنوان کرد وگفت:بحث سلامتی  و مراقبت‌های بهداشتی نیروی کار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است لذا از مدیر کل کار استان گیلان بویژه مسولین  واحدبهداشت طب کار در خواست  داریم تمام تلاش خودرا برای  نظارت بر این واحد ها بکار گیرند ودر این مورد قبل از وقوع هر اتفاقی تعجیل کنند.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز